EN
  • Anasayfa
  • COĞ405 Mekansal Düzenlemenin Coğrafi Esasları (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ405 - Mekansal Düzenlemenin Coğrafi Esasları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mekansal Düzenlemenin Coğrafi Esasları COĞ405 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA
Ders Veren
Amaç

Mekanın birbirine bağlı milyonlarca faktörün bir arada aynı ortam içerisinde uzun süre birlikte çalışması ile oluştuğunu ve mekana yeni bir şekil vermede bunların ihmal edilmesinin felaketlere yol açtığını kavratmak

Ders İçeriği

Çok boyutlu multidispliner bir konu olan mekansal düzenlemenin Coğrafi boyutları, coğrafyacıların planlama alanında yaptıkları ve yapabilecekleri çalışmaların esasları dersin konusunu oluşturur.

Ders Kaynakları ERİNÇ,S., 1958, Bölge Sınırlandırmanın Esasları, İkinci İskan ve Şehircilik Haftası, 69-94.
ERİNÇ,S., 1959, Bölge Planı Nasıl Yapılır, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi, 10, 36-51, İstanbul.
ERİNÇ, S., 1963, Tatbiki Coğrafya ve Planlama, İstanbul Teknik Üniversitesi Şehircilik Konferansları(1962-63), 1-37.
Tricart, J., 1975. Bölge düzenleme ve gelişme problemlerinin incelenmesinde coğrafyacının yeri. Sosyal Antropoloji ve Etnoloji Dergisi, (2), 79-94.
TÜMERTEKİN, E., 1961, Bölge Planlamasında Coğrafyacının Rolü, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Dergisi Sayı:11, s. 51-55.
TUNÇDİLEK, N., 1996, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları Kitapevi, İstanbul.
Peter Treuner u.a. (Hg.), 1995, Handwörterbuch der Raumordnung. Redaktionsausschuß: Akademie für Raumforschung und Landesplanung, Hannover: ARL.
Fürst, Dietrich und Ernst-Hasso Ritter,Landesentwicklungsplanung und Regionalplanung. Ein verwaltungswissenschaftlicher Grundriß. 2. Aufl. Düsseldorf: Werner. 1993
Joachim Vogt, Raumstruktur und Raumplanung, 2. Aufl. Stuttgart: Klett. 1997
Gerhard STIENS, 1996, Prognostik in der Geographie, Westermann.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Plan, Planlama ve Planlama Türleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Bölge Planlamada Coğrafyacının yeri ve rolü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Uygulamalı Coğrafya Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Planlamada Dikkate alınması gereken Coğrafi özellikler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Litolojik özelliklerin planlamaya etkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Topoğrafik özelliklerin planlamaya etkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Klimatolojik özelliklerin planlamaya etkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sözlü
9 Uygulamalı Klimatoloji Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Beşeri Coğrafya-Planlama İlişkileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Nüfus tahminleri (Projeksiyonları) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Arazi yetenek sınıflarını belirleme yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Arazi kullanımının planlanması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Planlamada kullanılan bazı analiz yöntemleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekanın düzenlenmesinin çok farklı uzmanlık alanlarına sahip geniş bir ekip işi olduğunu bilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mekanın bir bütün olduğunu ve bütünlüğün bozulmasının tahmin edilemeyen sonuçları olduğunu bilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ekip çalışmasının önemini ve gerekliliğini bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mekanın çok boyutlu ilişkilerini yorumlar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Mekanın düzenlenmesinin çok farklı uzmanlık alanlarına sahip geniş bir ekip işi olduğunu bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Mekanın bir bütün olduğunu ve bütünlüğün bozulmasının tahmin edilemeyen sonuçları olduğunu bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Ekip çalışmasının önemini ve gerekliliğini bilir - - - - - - - - - - - - - -
Mekanın çok boyutlu ilişkilerini yorumlar. - - - - - - - - - - - - - -