EN
  • Anasayfa
  • COĞ425 Klimatolojide Veri Değerlendirme (2020 - 2021 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ425 - Klimatolojide Veri Değerlendirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klimatolojide Veri Değerlendirme COĞ425 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Klimatolojik verileri düzenleyerek grafik ve haritalar yardımı ile yorumlamak

Ders İçeriği

Klimatolojik verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması

Ders Kaynakları A. Ardel, A. Kurter, Y Dönmez (1969) Klimatoloji Tatbikatı. İÜ Edebiyat Fakültesi Coğrafya Enstitüsü Yayınlar
Y. Dönmez (1990) Umumi klimatoloji ve iklim çalışmaları. İstanbul Üniversitesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Klimatoloji uygulaması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çizim uygulamaları harita üzerinde gösterilerek uygulamalar yapar. Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Farklı örneklerle karşılaştırma yapılır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İklim tipleri sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenilen bilgiler ışığında klimatik olaylar yorumlanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Klimatoloji uygulaması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Çizim uygulamaları harita üzerinde gösterilerek uygulamalar yapar. - - - - - - - - - - - - - -
Farklı örneklerle karşılaştırma yapılır. - - - - - - - - - - - - - -
İklim tipleri sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenilen bilgiler ışığında klimatik olaylar yorumlanır. - - - - - - - - - - - - - -