| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klimatolojide Veri Değerlendirme | COĞ425 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Klimatolojik verileri düzenleyerek grafik ve haritalar yardımı ile yorumlamak |
| Ders İçeriği |
Klimatolojik verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması |
| Ders Kaynakları |
A. Ardel, A. Kurter, Y Dönmez (1969) Klimatoloji Tatbikatı. İÜ Edebiyat Fakültesi Coğrafya Enstitüsü Yayınlar
Y. Dönmez (1990) Umumi klimatoloji ve iklim çalışmaları. İstanbul Üniversitesi Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Gözlem ve Gözlem Tipleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 2 | Klimatolojik Verilerin Derlenmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 3 | Grafik Türleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 4 | Veri Düzenleme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 5 | Sıcaklık Rejimleri + İzoterm Haritaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 6 | Sıcaklık Haritaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 7 | Yağış Rejimleri ve haritaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 8 | Ara sınav + Rüzgar Frekansı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 9 | Hakim Rüzgar Yönü Analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 10 | İklim Sınıflandırması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 11 | Thorntwaite Formülü ve Su Bilancosunun Hesaplanması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 11 | Thorntwaite Formülü ve Su Bilancosunun Hesaplanması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 13 | Erinç Yağış Etkinlik Analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| 14 | De Martonne Formülü ve Klimogram | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Klimatoloji uygulaması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Çizim uygulamaları harita üzerinde gösterilerek uygulamalar yapar. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Farklı örneklerle karşılaştırma yapılır. | Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İklim tipleri sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenilen bilgiler ışığında klimatik olaylar yorumlanır. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klimatoloji uygulaması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çizim uygulamaları harita üzerinde gösterilerek uygulamalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Farklı örneklerle karşılaştırma yapılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| İklim tipleri sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenilen bilgiler ışığında klimatik olaylar yorumlanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |