| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ortadoğu’nun Coğrafyası ve Jeopolitiği | COĞ467 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Taner KILIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Taner KILIÇ |
| Amaç |
Ortadoğu’nun fiziki ve beşeri özelliklerini kavratabilme. |
| Ders İçeriği |
Ortadoğu’nun sınırları, Ortadoğu’nun fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri, Ortadoğu’da yer alan ülkeler. |
| Ders Kaynakları |
Komşu Ülkeler Coğrafyası-Emrullah Güney
İslam Andiklopedisi Ülkeler Coğrafyası-Ramazan Özey Komşu Ülkeler Coğrafyası-Emrullah Güney İslam Andiklopedisi Ülkeler Coğrafyası-Ramazan Özey Arthur Goldschmidt ve Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk, İstanbul, 2011. William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Çev: Mehmet Harmancı, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2014. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
15
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
25
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ortadoğu coğrafyasının tanıtımı ve anlamı | Ders |
| 2 | İslamiyet'in Ortaya Çıkması ve Etkileri | Ders |
| 3 | Haçlı Seferleri ve İslam Coğrafyasına Etkileri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Moğol İstilası ve Gerileme | Tartışmalı Ders |
| 5 | Osmanlı İmparatorluğu ve İstanbul'un Fetihi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Emperyalizm ve kolonizasyon | Tartışmalı Ders |
| 7 | İslam Modernleşmesi | Tartışmalı Ders |
| 8 | 19 yüzyıl Arap Milliyetçiliği | Tartışmalı Ders |
| 9 | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu´nun yeniden şekillenmesi | Tartışmalı Ders |
| 10 | 2. Dünya Savaşı Sonrası Ortadoğu ve İsrailin Kurulması | Tartışmalı Ders |
| 11 | 1979 İran İslam Devrimi | Tartışmalı Ders |
| 11 | 1979 İran İslam Devrimi | Tartışmalı Ders |
| 13 | 1. Körfez Savaşı ve Irak | Tartışmalı Ders |
| 14 | Arap Baharı ve Etkileri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ortadoğu'nun tarihi geçmişini öğrenerek analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Ortadoğu bölgesinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Ortadoğunun geleceğine yönelik projeksiyonlarda bulunabilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortadoğu'nun tarihi geçmişini öğrenerek analiz edebilir. | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Ortadoğu bölgesinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve dinsel yapısını tanımlar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
| Ortadoğunun geleceğine yönelik projeksiyonlarda bulunabilir. | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 2,33 | 2,67 | 3 | 1,33 | 3 | 3,33 | 2,33 | 2,33 | 2 | 2,33 | 4 | 3,33 | 4 | 3 |