EN
  • Anasayfa
  • COĞ445 Şehir Coğrafyası (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ445 - Şehir Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Şehir Coğrafyası COĞ445 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ
Amaç

Dünya nüfusunun büyük bir kısmını barındıran şehirlerin tarihsel kökenlerini, şehirleşme özelliklerini ve kavramları, şehir tiplerini, şehiriçi arazi kullanım kalıplarını, şehirlerini fonksiyonlarını kavrayabilme

Ders İçeriği

Şehir ile ilgili temel kavramlar ve şehirlerin kökeni, geçmişten günümüze şehirsel coğrafi görünümler, şehirleşme, şehir sit tipleri, fiziki çevre ve şehir nüfusu, şehiriçi arazi kullanım kalıpları, şehirlerin fonksiyonel olarak sınıflandırılması.

Ders Kaynakları 1) ALİAĞAOĞLU, A., ve UĞUR, A., 2012, Şehir Coğrafyası, Nobel Yayınları, Ankara.
6) HUOT J.L., ve diğ., 2000, Kentlerin Doğuşu, İmge Kitabevi, İstanbul
10) WEBER, M., 2000, Şehir Modern Kentin Oluşumu, Bakış Yayınları, İstanbul
4) ERAYDIN, A., 2006, Değişen Mekan, Dost Kitabevi, Ankara.
mumford, L, 2017, tarih boyunca kent, ayrıntı yay. istanbul
KELEŞ, R., 2006, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
70
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 7 21
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 3 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Şehir nedir? Şehirlerin kökeni
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Şehirleşme özelliklerini açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Şehir ile ilgili temel kavramları bilir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Şehirlerin tarihsel gelişimini açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Şehir sit tiplerini ve fiziki çevre ilişkilerini açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Şehiriçi arazi kullanım kalıplarını açıklar Ödev / Proje Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Şehirleşme özelliklerini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Şehir ile ilgili temel kavramları bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Şehirlerin tarihsel gelişimini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Şehir sit tiplerini ve fiziki çevre ilişkilerini açıklar - - - - - - - - - - - - - -
Şehiriçi arazi kullanım kalıplarını açıklar - - - - - - - - - - - - - -