EN
  • Anasayfa
  • COĞ469 Kafkas Ülkeleri ve Jeopolitiği (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
COĞ469 - Kafkas Ülkeleri ve Jeopolitiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kafkas Ülkeleri ve Jeopolitiği COĞ469 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Kafkas ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini kavramak

Ders İçeriği

Kafkasya'nın yer şekilleri, iklimi, su potansiyeli, doğal bitki örtüsü ve yaban hayat ile nüfus, şehirleşme, yeraltı ve yerüstü kaynakları ile sanayi ve tarım gibi beşeri ve ekonomik özellikleri tanıtmak ve bu ülkelerin Türkiye ile olan ilişkilerini değerlendirmek.

Ders Kaynakları A. YİĞİT, Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, TİSAV Elazığ Şb yay. 2000 Elazığ
Y.DÖNMEZ, Türk Dünyasının Beşeri ve İktisadi Coğrafyası, İ.Ü.Coğr. Enst. Yay. No:74 1973 İstanbul
N.DEVLET, Çağdaş Türkîler; Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi, Ek cilt, Çağ yayınları-İstanbul,1993,
M.BAINBRIDGE, Dünyada Türkler, Say Yayınları, İstanbul. 1995,
S.İLHAN, Türkiye'nin ve Türk Dünyasının Jeopolitiği, Türk Kültürünü Araştırma Ens. Yay: 134 1993 Ankara
R.ÖZEY, Tabiatı, insanı ve iktisadı ile TÜRK DÜNYASI, Öz Eğitim Yay. 1996 Konya
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kafkasya'nın başlıca coğrafi özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Kafkasya'yı etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Kafkaslar ile Türkiye arasındaki ilişkiler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Güney Kafkasya Ülkeleri: Gürcistan, Ermenistan Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Azerbaycan'ın Doğal Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Azerbaycan'ın Beşeri ve Ekonomik Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Azerbaycan'ın Coğrafyasından kaynaklanan İmkanları ve Sorunları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Ara Sınav Sözlü
9 Dağıstan ve Çeçenistan Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 İnguşetya ve Kuzey Osetya Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Karaçay-Çerkez ve Kabarday-Balkar Cumhuriyetleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Krasnador Krayı ve Adige Cumhuriyeti Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Stavropal Krayı ile Kalmukya ve Astrahan Oblastı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Kırım Özerk Cumhuriyeti Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kafkasya'da Türklerin yaşadıkları bölgelerin coğrafi imkan ve sorunlarını ayırt eder Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kafkasya'da nüfusun dağılışını, miktarını ve özelliklerini bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kafkasya'nın Siyasi ve ekonomik gücünü değerlendirir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kafkasya’nın coğrafi özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını bilir, bu bölgeleri etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ayırt ede ve Türkiye ile ilişkilerini yorumlar Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kafkasya'da Türklerin yaşadıkları bölgelerin coğrafi imkan ve sorunlarını ayırt eder - - - - - - - - - - - - - -
Kafkasya'da nüfusun dağılışını, miktarını ve özelliklerini bilir - - - - - - - - - - - - - -
Kafkasya'nın Siyasi ve ekonomik gücünü değerlendirir - - - - - - - - - - - - - -
Kafkasya’nın coğrafi özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını bilir, bu bölgeleri etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ayırt ede ve Türkiye ile ilişkilerini yorumlar - - - - - - - - - - - - - -