| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzak Doğu ve Okyanusya Ülkeleri | COĞ460 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zafer BAŞKAYA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Uzakdoğu ve Okyanusya Kıtasında yer alan ülkelerin fiziki ve beşeri özelliklerini kavratabilme. |
| Ders İçeriği |
Uzakdoğu neresidir? Okyanusya Kıtası’nın sınırları, Uzakdoğu ve Okyanusya’da yer alan ülkeler |
| Ders Kaynakları |
ATALAY, İ., 2001, Dünya Coğrafyası, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
ÖZGÜÇ, N., 1999, Avustralya, Yeni Zelanda-Pasifik Adaları, Çantay Kitabevi, İstanbul. TİMOR, A. N., 2002, Güneydoğu Asya Özellikler-Ülkeler, Çantay Kitabevi, İstanbul. TİMOR, A. N., 2004, Japonya, Çantay Kitabevi, İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Uzakdoğu neresidir? Fiziki coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 2 | Uzakdoğu’nun beşeri coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 3 | Japonya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 4 | Çin | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 5 | Endonezya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 6 | Malezya, Singapur | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 7 | Brunei, Tayland | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 8 | Myanmar, Vietnam | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 9 | Kamboçya, Laos | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | Okyanusya neresidir? Fiziki coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Okyanusya Kıtası’nın beşeri coğrafya özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Avustralya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | Yeni Zelanda | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 14 | Pasifik Adaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Uzakdoğu kavramını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Okyanusya Kıtası’nda yer alan ülkeleri sayar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Uzakdoğu bölgesinin fiziki coğrafya özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Uzakdoğu Bölgesi’nin beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Uzakdoğu ‘da yer alan ülkelerin belli başlı özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzakdoğu kavramını açıklar | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Okyanusya Kıtası’nda yer alan ülkeleri sayar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Uzakdoğu bölgesinin fiziki coğrafya özelliklerini bilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Uzakdoğu Bölgesi’nin beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Uzakdoğu ‘da yer alan ülkelerin belli başlı özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4,2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |