| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Az Gelişmişliğin Coğrafyası | COĞ440 | 8 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Öğrencilerin, yoksulluk ve eşitsizliğin hem ulusal hem de uluslararası ölçekteki mekansal dağılışı ve bu dağılışı etkileyen coğrafi faktörlerin neler olduğunun eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilebilme becerisi edinmelerini sağlamaktır. | 
| Ders İçeriği | Yoksulluk ve eşitsizliğin coğrafi özellikleri | 
| Ders Kaynakları | Ritzer, G., & Dean, P. (2015). Globalization: A basic text. John Wiley & Sons. Todaro, M. P., & Smith, S., C.,(2006). Economic Development. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 6 | 12 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Final | Final | 6 | 1 | 6 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,57 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Ders Hakkında Bilgilendirme | |
| 2 | Kalkınma Kavramı | |
| 3 | Karşılaştırmalı Ekonomik Kalkınma | |
| 4 | Yoksulluk ve Eşitsizlik Kuramları | |
| 5 | Yoksul Alanların Karakteristikleri | |
| 6 | Nüfus Artışı ve Kalkınma İlişkisi | |
| 7 | İnsani Sermaye | |
| 8 | Sürdürülebilir Kalkınma | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Az Gelişmiş Ülkelerde Şehirleşme | |
| 11 | Türkiye'de Bölgesel Eşitsizliği Gidermeye Yönelik Politikalar | |
| 12 | Türkiye’de Kırsal Kalkınma Projeleri | |
| 13 | Küreselleşme Sürecinde Yoksulluk ve Eşitsizlik | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Dersi alan öğrenci, kalkınma yoksulluk ve eşitsizlik kavramlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| Dersi alan öğrenci, küresel ve ulusal ölçekte uygulanan yoksullukla mücadele politikalarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| Dersi alan öğrenci, az gelişmişiliğin sosyo-ekonomik nedenlerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| Dersi alan öğrenci, Türkiye'deki yoksulluk oranları ve dağılışını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| Dersi alan öğrenci, az gelişmişliğin coğrafi sebeplerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dersi alan öğrenci, kalkınma yoksulluk ve eşitsizlik kavramlarını bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Dersi alan öğrenci, küresel ve ulusal ölçekte uygulanan yoksullukla mücadele politikalarını bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Dersi alan öğrenci, az gelişmişiliğin sosyo-ekonomik nedenlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Dersi alan öğrenci, Türkiye'deki yoksulluk oranları ve dağılışını bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Dersi alan öğrenci, az gelişmişliğin coğrafi sebeplerini bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 
