| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kentsel Mekan İncelemeleri | COĞ450 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Taner KILIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dünya nüfusunun büyük bir kısmını barındıran kentlerin mekânsal gelişimlerini ele alarak inceleme. |
| Ders İçeriği |
Kent nedir? Günümüz kentlerinin sınıflandırılması ve karşılaştırılması, Türkiye kentleri, kent içi mekansal farklılaşma, Kentsel mekan inceleme uygulama örnekleri. |
| Ders Kaynakları |
Kentsel Yenileme-Pelin Pınar Özden
Şehir-Robert E. Park ve Ernest W. Burgess Şehir Coğrafyası-Alpaslan Alioğlu ve Abdullah Uğur |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 13 | 3 | 39 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 3 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kent nedir? Günümüz kentlerinin sınıflandırılması ve karşılaştırılması | Ders |
| 2 | Türkiye kentlerinin tarihsel gelişimi | |
| 3 | Kent içi mekânsal farklılaşma | |
| 4 | Kentsel nüfus gelişim örnekleri | Ders |
| 5 | Kentlerin gelişmesi ve daralması örnekleri | |
| 6 | Kentlerde ticaretin önemi | |
| 7 | Ara imtihan | |
| 8 | Kentler ve sanayi | |
| 9 | Kentler ve yerel yönetimler | |
| 10 | Kentsel çevre sorunları | |
| 11 | Kentsel yenileme | |
| 12 | Bilecik kent coğrafyası | |
| 14 | Kentleşme ile ilgili yazılar | Ders |
| 14 | Kentleşme ile ilgili yazılar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kentsel ekonomik faaliyetlerin önemini açıklar. | |||
| Kentiçi mekansal farklılaşmaların ayrımını yapar. | |||
| Kentsel nüfus gelişimlerini dönemlere göre yorumlar. | |||
| Günümüz kentleri ile geçmişteki kent modelleri arasında karşılaştırmalar yapar. | |||
| Türkiye kentleşme tarihinin genel özelliklerini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel ekonomik faaliyetlerin önemini açıklar. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Kentiçi mekansal farklılaşmaların ayrımını yapar. | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ;
| Kentsel nüfus gelişimlerini dönemlere göre yorumlar. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Günümüz kentleri ile geçmişteki kent modelleri arasında karşılaştırmalar yapar. | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
| Türkiye kentleşme tarihinin genel özelliklerini bilir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2,6 | 2,4 | 2 | 1 | 2 | 2,2 | 1,2 | 1,2 | 1 | 1 | 1,8 | 2 | 1,4 | 1 |