| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Jeomorfolojiye Giriş | COĞ123 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
| Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU |
| Amaç |
Jeomorfoloji (Yerşekli Bilimi) ile ilgili temel kavramları öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Jeomorfolojinin tanımı, sistematiği, Evren ve Yerküre’nin oluşumu, Yerkürenin temel yapısal özellikleri, Litosfer ve onu şekillendiren süreçler ve bunların işleyişleri |
| Ders Kaynakları |
Richard J. Huggett (Çeviri Editörü: Uğur Doğan) - Jeomorfolojinin Temelleri
Sırrı Erinç - Jeomorfoloji I |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
40
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
40
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 14 | 140 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Jeomorfolojinin tanımı ve konusu | |
| 2 | Yer şekillerinin oluşum ve gelişimi ile ilgili görüşler ve evrenin oluşumu | |
| 3 | Yerkürenin jeokimyasal ve jeofiziksel özellikleri | |
| 4 | İç kuvvet ve süreçler | Beyin Fırtınası |
| 5 | Dış kuvvet ve süreçler | |
| 6 | Morfoklimatik bölgeler | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Litolojik özellikler ve tektonik hareketlerin jeomorfolojik bakımdan önemi | |
| 9 | Tortulanma süreçleri ve Fasiyes kavramı | |
| 10 | Kayaç duruşlarının jeomorfolojik sonuçları | |
| 11 | Volkanizma tipleri ve sonuçları | |
| 12 | Taşların ufalanma süreçleri | |
| 13 | Yamaç kavramı ve yamaç gelişimi | |
| 14 | Kütle hareketleri ve sonuçları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yeryüzü şekillerini bilimsel bir bakış açısıyla gözlemlemeyi öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Evrenin ve dünyanın oluşumu hakkında genel bilgi edinir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yerküre üzerinde işleyen iç ve dış kuvvetler ve süreçleri ve bunların işleyiş mekanizmasını öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fluvyal, Buzul, Karst, Kurak ve Yarıkurak Bölge jeomorfolojisi derslerine hazırlanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yeryüzü şekillerini bilimsel bir bakış açısıyla gözlemlemeyi öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Evrenin ve dünyanın oluşumu hakkında genel bilgi edinir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yerküre üzerinde işleyen iç ve dış kuvvetler ve süreçleri ve bunların işleyiş mekanizmasını öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fluvyal, Buzul, Karst, Kurak ve Yarıkurak Bölge jeomorfolojisi derslerine hazırlanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yeryüzü şekillerini bilimsel bir bakış açısıyla gözlemlemeyi öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Evrenin ve dünyanın oluşumu hakkında genel bilgi edinir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yerküre üzerinde işleyen iç ve dış kuvvetler ve süreçleri ve bunların işleyiş mekanizmasını öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fluvyal, Buzul, Karst, Kurak ve Yarıkurak Bölge jeomorfolojisi derslerine hazırlanır | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yeryüzü şekillerini bilimsel bir bakış açısıyla gözlemlemeyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Evrenin ve dünyanın oluşumu hakkında genel bilgi edinir | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Yerküre üzerinde işleyen iç ve dış kuvvetler ve süreçleri ve bunların işleyiş mekanizmasını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Fluvyal, Buzul, Karst, Kurak ve Yarıkurak Bölge jeomorfolojisi derslerine hazırlanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yeryüzü şekillerini bilimsel bir bakış açısıyla gözlemlemeyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Evrenin ve dünyanın oluşumu hakkında genel bilgi edinir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yerküre üzerinde işleyen iç ve dış kuvvetler ve süreçleri ve bunların işleyiş mekanizmasını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Fluvyal, Buzul, Karst, Kurak ve Yarıkurak Bölge jeomorfolojisi derslerine hazırlanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yeryüzü şekillerini bilimsel bir bakış açısıyla gözlemlemeyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Evrenin ve dünyanın oluşumu hakkında genel bilgi edinir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Yerküre üzerinde işleyen iç ve dış kuvvetler ve süreçleri ve bunların işleyiş mekanizmasını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Fluvyal, Buzul, Karst, Kurak ve Yarıkurak Bölge jeomorfolojisi derslerine hazırlanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,92 | 5 | 4,67 | 4,83 | 4,83 | 4,92 | 4,83 | 5 | 4,67 | 4,83 | 4,92 | 4,92 | 4,67 |