EN
  • Anasayfa
  • COĞ141 Beşeri Coğrafyaya Giriş (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
COĞ141 - Beşeri Coğrafyaya Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beşeri Coğrafyaya Giriş COĞ141 1 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Taner KILIÇ
Amaç

İnsanın çevre ile ilişkileri ve beşeri aktivitlere bağlı mekan organizasyonunun ele alınarak incelenmesi

Ders İçeriği

Coğrafyanın gelişmesi ve beşeri coğrafya, kültür coğrafyası, nüfus coğrafyası, yerleşme coğrafyası, insanın çevre üzerindeki etkisi ve çevre sorunları

Ders Kaynakları Coğrafya-Arild Holt-Jensen
Coğrafyanın Dört Geleneği-William D. Pattison
Beşeri Coğrafya- Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç
Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya- Hayati Doğanay, Ünal Özdemir ve İbrahim Fevzi Şahin
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 161
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Coğrafyanın tarihsel gelişimi
2 Algılama ve davranışsal coğrafya
3 Beşeri Coğrafyada Teori
4 Kültürel yayılma, kültürel coğrafi görünüm
5 Kültür bölgeleri
6 Diller ve dinler
7 ARA İMTİHAN
8 Nüfus artışı ve nüfus değişkenleri
9 Sosyal ve ekonomik nitelikleriyle nüfus
10 Göçler
11 Kır yerleşmesi
12 Şehirleşme ve şehirler
13 Günümüz dünyasında şehirler ve bölgesel özellikler
14 İnsanın çevre üzerindeki etkisi ve çevre sorunları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dünyadaki başlıca dil gruplarını ve bunların yayılımlarını bilir.
Belli başlı dünya dinlerini ve bunların yayılış alanlarını bilir.
Coğrafyanın tarihsel gelişimi ve beşeri coğrafyanın bunu içerisindeki yerini bilir.
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili görüşlerini bilir ve karşılaştırmalar yapabilir.
Kültürün tanımını yaparak kültür bölgelerini ayırt edebilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dünyadaki başlıca dil gruplarını ve bunların yayılımlarını bilir. 4 5 3 5 5 5 4 3 5 5 5 5 5 5
Belli başlı dünya dinlerini ve bunların yayılış alanlarını bilir. 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 4 4 4
Coğrafyanın tarihsel gelişimi ve beşeri coğrafyanın bunu içerisindeki yerini bilir. 5 5 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili görüşlerini bilir ve karşılaştırmalar yapabilir. 4 5 4 5 5 4 5 3 5 4 5 4 5 5
Kültürün tanımını yaparak kültür bölgelerini ayırt edebilir. 5 5 4 4 4 - 4 4 4 4 4 3 4 4