Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beşeri Coğrafyaya Giriş | COĞ141 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Amaç |
İnsanın çevre ile ilişkileri ve beşeri aktivitlere bağlı mekan organizasyonunun ele alınarak incelenmesi |
Ders İçeriği |
Coğrafyanın gelişmesi ve beşeri coğrafya, kültür coğrafyası, nüfus coğrafyası, yerleşme coğrafyası, insanın çevre üzerindeki etkisi ve çevre sorunları |
Ders Kaynakları |
Coğrafya-Arild Holt-Jensen
Coğrafyanın Dört Geleneği-William D. Pattison Beşeri Coğrafya- Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya- Hayati Doğanay, Ünal Özdemir ve İbrahim Fevzi Şahin |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Coğrafyanın tarihsel gelişimi | |
2 | Algılama ve davranışsal coğrafya | |
3 | Beşeri Coğrafyada Teori | |
4 | Kültürel yayılma, kültürel coğrafi görünüm | |
5 | Kültür bölgeleri | |
6 | Diller ve dinler | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Nüfus artışı ve nüfus değişkenleri | |
9 | Sosyal ve ekonomik nitelikleriyle nüfus | |
10 | Göçler | |
11 | Kır yerleşmesi | |
12 | Şehirleşme ve şehirler | |
13 | Günümüz dünyasında şehirler ve bölgesel özellikler | |
14 | İnsanın çevre üzerindeki etkisi ve çevre sorunları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyadaki başlıca dil gruplarını ve bunların yayılımlarını bilir. | |||
Belli başlı dünya dinlerini ve bunların yayılış alanlarını bilir. | |||
Coğrafyanın tarihsel gelişimi ve beşeri coğrafyanın bunu içerisindeki yerini bilir. | |||
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili görüşlerini bilir ve karşılaştırmalar yapabilir. | |||
Kültürün tanımını yaparak kültür bölgelerini ayırt edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyadaki başlıca dil gruplarını ve bunların yayılımlarını bilir. | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Belli başlı dünya dinlerini ve bunların yayılış alanlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Coğrafyanın tarihsel gelişimi ve beşeri coğrafyanın bunu içerisindeki yerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili görüşlerini bilir ve karşılaştırmalar yapabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Kültürün tanımını yaparak kültür bölgelerini ayırt edebilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |