| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beşeri Coğrafyaya Giriş | COĞ141 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Taner KILIÇ |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
| Amaç |
İnsanın çevre ile ilişkileri ve beşeri aktivitlere bağlı mekan organizasyonunun ele alınarak incelenmesi |
| Ders İçeriği |
Coğrafyanın gelişmesi ve beşeri coğrafya, kültür coğrafyası, nüfus coğrafyası, yerleşme coğrafyası, insanın çevre üzerindeki etkisi ve çevre sorunları |
| Ders Kaynakları |
Coğrafya-Arild Holt-Jensen
Coğrafyanın Dört Geleneği-William D. Pattison Beşeri Coğrafya- Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya- Hayati Doğanay, Ünal Özdemir ve İbrahim Fevzi Şahin |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
25
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
25
|
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
25
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
15
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 5 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 3 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 2 | 8 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 6 | 2 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Coğrafyanın tarihsel gelişimi | |
| 2 | Algılama ve davranışsal coğrafya | |
| 3 | Beşeri Coğrafyada Teori | |
| 4 | Kültürel yayılma, kültürel coğrafi görünüm | |
| 5 | Kültür bölgeleri | |
| 6 | Diller ve dinler | Ders |
| 7 | ARA İMTİHAN | |
| 8 | Nüfus artışı ve nüfus değişkenleri | |
| 9 | Sosyal ve ekonomik nitelikleriyle nüfus | |
| 10 | Göçler | |
| 11 | Kır yerleşmesi | |
| 12 | Şehirleşme ve şehirler | |
| 13 | Günümüz dünyasında şehirler ve bölgesel özellikler | |
| 14 | İnsanın çevre üzerindeki etkisi ve çevre sorunları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dünyadaki başlıca dil gruplarını ve bunların yayılımlarını bilir. | |||
| Belli başlı dünya dinlerini ve bunların yayılış alanlarını bilir. | |||
| Coğrafyanın tarihsel gelişimi ve beşeri coğrafyanın bunu içerisindeki yerini bilir. | |||
| Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili görüşlerini bilir ve karşılaştırmalar yapabilir. | |||
| Kültürün tanımını yaparak kültür bölgelerini ayırt edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünyadaki başlıca dil gruplarını ve bunların yayılımlarını bilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Belli başlı dünya dinlerini ve bunların yayılış alanlarını bilir. | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Coğrafyanın tarihsel gelişimi ve beşeri coğrafyanın bunu içerisindeki yerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ;
| Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili görüşlerini bilir ve karşılaştırmalar yapabilir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Kültürün tanımını yaparak kültür bölgelerini ayırt edebilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4,4 | 4,2 | 4 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4 | 4,6 | 4 | 4,4 | 4,2 |