| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonomik Coğrafyaya Giriş | COĞ144 | 2 | 4 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mekân ve mekânın yarattığı koşulları ile mevcut ekonomik faaliyetler arasında ilişkilendirmeler yapabilme becerilerini kazanmak |
| Ders İçeriği |
Ekonomik Coğrafyanın geçmişi ve temel ekonomik faaliyetler olan tarım, balıkçılık, madencilik sanayi, hizmet sektörü gibi ekonominin faaliyetlerin nitelikleri, dağılışı ve bölgeler arasında ekonomik uğraşlardaki farklılığı doğuran etkenler. |
| Ders Kaynakları |
1) Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma, E. TÜMERTEKİN, N. ÖZGÜÇ, Çantay Kitabevi,
2) Ekonomik Coğrafya 2, H. DOĞANAY, Şafak Yayınevi, Erzurum, 1998 3.) Güç ve Refah , Ronald Fındlay, Kevin H. 2019 KÜRE Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 10 | 100 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,22 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik coğrafyasının konusu ve içeriği | Ders |
| 2 | ekonomi coğrafya ilişkisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Mekansal Farklılıkların ekonomi üzerindeki etkileri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Tarımsal üretim ve Başlıca tarımsal yöntemler, Dünya tarımının başlıca sorunları | Ders |
| 5 | Tarım bölgeleri, Geçim türü tarım, Ticari tarım | Tartışmalı Ders |
| 6 | Başlıca ekonomik faaliyetler: Üretim, Tüketim, Mübadele. Tarım: Tarım faaliyetlerini etkileyen beşeri ve fiziki koşullar, Tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, Tarımın gelişmesi | Ders |
| 7 | Balıkçılık: Balıkçılık ve balıkçılık faaliyetlerinin yerel ilişkileri, pazarlanması. Ormancılık: Ormanlardan yararlanma, doğal koşullar orman ilişkisi, orman tahribi, orman işletmeciliği. | Ders |
| 8 | konu tartışması ve sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Madenler: Madencilik faaliyetlerinin dağılışı. Enerji kaynakları ve enerji kaynaklarının dağılışı | Ders |
| 10 | Sanayi Faaliyetleri: Sanayinin coğrafi dağılışı ve bu dağılışta etkili olan beşeri ve fiziki faktörler. Sanayinin küresel dağılışı: Dünya sanayi bölgeleri | Ders |
| 11 | Ulaşım: Ulaşım ile fiziki coğrafya arasındaki ilişkiler. Kara ulaşımı, Deniz ulaşımı, Hava ulaşımı ve boru hatları | Ders |
| 12 | Turizm:Turizm faaliyetinin gelişim ve dünyadaki başlıca turizm bölgeleri. Turizmin ekonomik faaliyetler arasındaki yeri ve önemi | Ders |
| 13 | Ekonominin Küresel ölçekte düzenlenmesi ve kontrolü, Uluslararası ticaret | Ders |
| 14 | kısa tekrar ve anlaşılmayan konu tartışması | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel ekonomik faaliyetleri tanır. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Bu dağılışa etki eden coğrafi faktörleri sınıflandırır | Ödev / Proje | Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Temel ekonomik faaliyetlerin dağılışlarını belirler | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Coğrafyanın önemini anlayarak oluşturulacak olan ekonomik kalkınma politikalarını tartışır ve tasarlar | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel ekonomik faaliyetleri tanır. | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ;
| Bu dağılışa etki eden coğrafi faktörleri sınıflandırır | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Temel ekonomik faaliyetlerin dağılışlarını belirler | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Coğrafyanın önemini anlayarak oluşturulacak olan ekonomik kalkınma politikalarını tartışır ve tasarlar | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,25 | 4 | 4,5 | 4,25 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,25 | 4 | 4,25 | 5 | 4,25 | 4,25 | 3,75 |