EN
  • Anasayfa
  • COĞ215 Kartografik Tasarım Atölyesi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
COĞ215 - Kartografik Tasarım Atölyesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kartografik Tasarım Atölyesi COĞ215 3 2 + 3 7,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Amaç

Derste öğrencilere, harita çizimleri için veri toplama tekniklerinin öğretilmesi, çeşitli niteliklerde ve tiplerde harita üretmelerini sağlayacak bilgi ve yeteneklerin kazandırılması amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Temel kavramlar, harita çiziminde veri temini, harita türlerinin incelenmesi ve çizim uygulamaları.

Ders Kaynakları Heywood,I., Cornelius,S.,Carver,S. 2003. An Introduction to Geographical Information Systems.
Çabuk, A. 2011. Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Yomralıoğlu,T. 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri. Temel Kavramlar ve Uygulamalar.
Dent, B.D., Torguson, J.S., Hodler, T. W. (2009). Cartography thematic map design, McGraw-Hill Education, New York.
Robinson, A., Sale, R., Morrison, J. (2014). Elements of cartography, Cover & Book Designed by Angle Lee, USA.
Cauvin, C., Escobar, F., Serradj, A. (2014). New Approaches in Thematic Cartography Colette Cauvin, British Library Cataloguing-in-Publication Data, London.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
10
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 6 24
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 6 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 6 24
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 186
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,29
AKTS 7,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Harita ve Kartografya Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
2 Harita ve Kartografya Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
3 Harita Çizim Teknikleri (Sembolleştirme, Genelleştirme, Kabartma vb.) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
4 Tarama ve Renklendirme Teknikleri Tartışmalı Ders Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Veri Sınıflandırma Teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
6 Harita Elemanları (Başlık, Lejant, Ölçek vb.) Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Beşeri Coğrafyada Kullanılan Haritalar (Tematik Haritalar) ve Özellikleri Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Harita Tasarımı Uygulaması Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Harita Tasarımı Uygulaması Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Harita Tasarımı Uygulaması Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
11 Fiziki Coğrafyada Kullanılan Haritalar ve Özellikleri Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Harita Tasarımı Uygulaması Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Harita Tasarımı Uygulaması Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
12 Harita Tasarımı Uygulaması Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çalışmaları için gerekli haritaları oluşturur Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Çalışmaları için gerekli haritaları oluşturur 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 5 5 5
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 5 5 4
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4
Ortalama Değer 5 5 4,25 5 5 4,25 4,25 5 5 4,25 5 5 5 4,5