| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kartografik Tasarım Atölyesi | COĞ215 | 3 | 2 + 3 | 7,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
| Amaç |
Derste öğrencilere, harita çizimleri için veri toplama tekniklerinin öğretilmesi, çeşitli niteliklerde ve tiplerde harita üretmelerini sağlayacak bilgi ve yeteneklerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar, harita çiziminde veri temini, harita türlerinin incelenmesi ve çizim uygulamaları. |
| Ders Kaynakları |
Heywood,I., Cornelius,S.,Carver,S. 2003. An Introduction to Geographical Information Systems.
Çabuk, A. 2011. Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yomralıoğlu,T. 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri. Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Dent, B.D., Torguson, J.S., Hodler, T. W. (2009). Cartography thematic map design, McGraw-Hill Education, New York. Robinson, A., Sale, R., Morrison, J. (2014). Elements of cartography, Cover & Book Designed by Angle Lee, USA. Cauvin, C., Escobar, F., Serradj, A. (2014). New Approaches in Thematic Cartography Colette Cauvin, British Library Cataloguing-in-Publication Data, London. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
50
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 6 | 24 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 6 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 6 | 24 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,29 | |||
| AKTS | 7,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Harita ve Kartografya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 2 | Harita ve Kartografya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 3 | Harita Çizim Teknikleri (Sembolleştirme, Genelleştirme, Kabartma vb.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 4 | Tarama ve Renklendirme Teknikleri | Tartışmalı Ders Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Veri Sınıflandırma Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 6 | Harita Elemanları (Başlık, Lejant, Ölçek vb.) | Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Beşeri Coğrafyada Kullanılan Haritalar (Tematik Haritalar) ve Özellikleri | Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 12 | Harita Tasarımı Uygulaması | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 12 | Harita Tasarımı Uygulaması | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 12 | Harita Tasarımı Uygulaması | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 11 | Fiziki Coğrafyada Kullanılan Haritalar ve Özellikleri | Laboratuar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Harita Tasarımı Uygulaması | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 12 | Harita Tasarımı Uygulaması | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 12 | Harita Tasarımı Uygulaması | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çalışmaları için gerekli haritaları oluşturur | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çalışmaları için gerekli haritaları oluşturur | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 4,25 | 5 | 5 | 4,25 | 4,25 | 5 | 5 | 4,25 | 5 | 5 | 5 | 4,5 |