| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kültür ve Mekan | COĞ283 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin mekan üzerindeki kültürel görünümleri anlamalarını, bilimsel bir şekilde açıklamalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kültür kavramının açıklanması Kültürün sınıflandırılması UNESCO somut kültürel miras listesinin tanıtılması UNESCO somut olmayan kültürel miras listesinin tanıtılması Kültür ve mekan ilişkisi Mekan üzerinde kültürün okunması |
| Ders Kaynakları |
Tümertekin, E. Özgüç N. (2010). Beşeri coğrafya insan kültür mekan. İstanbul: Çantay kitabevi.
Berktay, F., Atasoy, E. (2007). Dinler Coğrafyasına Küresel Bir Bakış, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(BAUSBED), Cilt:10, Sayı: 18, 18-44. Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yayınları. Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi. Özey, R. (2014). Kültürel coğrafya. İstanbul: Aktif yayınevi. Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi. Akay, Ertürk, S. KÜLTÜREL COĞRAFYA: İNSANKÜLTÜR-MEKÂN, AUZEF Ders Notları. Atasoy, E. (2019). Kültür Coğrafyası ve Etnografyanın Temelleri. Değişim Yayınları Kayserili, A. (2010). CARL ORTWIN SAUER VE KÜLTÜREL COĞRAFYA. Yıl 2010, Cilt 15 , Sayı 24, Sayfalar 177 - 190 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, içeriği ve kaynaklarının tanıtılması | Sözlü |
| 2 | Kültür kavramının tanımlanması ve sınıflandırılması | Sözlü |
| 3 | Kültürün özelliklerinin açıklanması | Sözlü |
| 4 | Mit, efsane ve destanlar | Sözlü |
| 6 | Türkiye UNESCO Dünya Miras Listesi (Somut) | Sözlü |
| 6 | Türkiye UNESCO Dünya Miras Listesi (Somut) | Sözlü |
| 8 | Türkiye UNESCO Dünya Miras Listesi (Somut Olmayan) | Sözlü |
| 8 | Türkiye UNESCO Dünya Miras Listesi (Somut Olmayan) | Sözlü |
| 9 | Kırsal kültür ilişkisinin açıklanması | Sözlü |
| 10 | Kentsel mekan ve kültür ilişkisinin açıklanması 1 | Sözlü |
| 11 | Kentsel mekan ve kültür ilişkisinin açıklanması 2 | Sözlü |
| 12 | Peyzaj kavramı ve kültürel peyzaj | Gösterim |
| 14 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kültür kavramını açıklar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kültür kavramını sınıflandırır | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| UNESCO Türkiye Dünya miras listesini bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kırsal ve mekan kültür ilişkisini açıklar | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Şehirsel mekan ve kültür ilişkisini açıklar | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kentsel ve kırsal mekandaki kültürel öğelerin oluşumunu açıklar | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültür kavramını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kültür kavramını sınıflandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| UNESCO Türkiye Dünya miras listesini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kırsal ve mekan kültür ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Şehirsel mekan ve kültür ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kentsel ve kırsal mekandaki kültürel öğelerin oluşumunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |