EN
  • Anasayfa
  • COĞ285 Türkiye’nin Jeopolitiği ve Jeostratejisi (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
COĞ285 - Türkiye’nin Jeopolitiği ve Jeostratejisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye’nin Jeopolitiği ve Jeostratejisi COĞ285 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Jeopolitik kavramının tanımlanması, Jeopolitik Teoriler, jeopolitik ekollerin incelenmesi. Geçmişten günümüze Türkiye’nin jeopolitik konumunun tanımlanması ve yeni jeopolitik konumunun ve öneminin irdelenerek, Türkiye’nin sahip olduğu yeni jeopolitik konumu doğrultusunda yeni dış politika stratejisi seçeneklerinin irdelenmesi.

Ders İçeriği

Dersin işlenmesi sırasında ilk olarak, siyasi coğrafya kavramı teorik olarak incelenerek, jeopolitiğin karakteristik özellikleri ortaya konacaktır. İkinci olarak dünya sistemindeki gelişmeler ve devletlerin dış politika yönelimleri jeopolitik teoriler doğrultusunda incelerek, öğrencilerin günümüzde uluslar arası alanda meydana gelen gelişmeleri tanımlayarak gelecekte ortaya çıkabilecek gelişmeler konusunda analiz yapma yetenekleri geliştirilecektir.

Ders Kaynakları Yılmaz Tezkan, Jeopolitikten milli güvenliğe 2005 , ÜLKE KİTAPLARI ,
Ümit Özdağ , Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri Jeopolitik İnceleme ASAM Yayınları, 2002
Samuel Huntington, Medeniyetler Çatışması
Colin Gray ve Geoffrey Sloan, Jeopolitik, Strateji ve Coğrafya, ASAM Yayınları, 2003.
Alexandre defay ,2005, jeopolitik dost yayınları
Aleksandr Dugin, Rus Jeopolitiği; Avrasyacı Yaklaşım, Küre Yayınları, 3. baskı, 2004.
hasret çomak , 2011, dünya jeopoltiğinde Türkiye , hiperlink yay.
Servet Cömert, Jeopolitik, Jeo-strateji ve Strateji, Harp Akademileri Komutanlığı Yayınları , 2000.
Süha göney, 1993, siyasi coğrafya İ.Ü. yay.
ali hasanov ,2012, jeopolitik, babaali kültür yayıncılığı.
Oystein noreng , 2004, ham güç Petrol politikaları ve pazarı, elips yay.
Zybigniev Brzesinski, Büyük Santranç Tahtası, Sabah Yayınları. Eksen Ülkeler, Sabah Yayınları.
Ramazan Özey , Jeopolitik ve Jeostratejik Açıdan Türkiye, MARİFET YAYINLARI, 1998.
Suat İlhan, Jeopolitik Duyarlılık, 1989, Türk Tarih kurumu yayını
Immanuel Wallerstein, Jeopolitik ve Jeokültür, İZ YAYINCILIK .
İbrahim S. Canbolat , Avrupa Birliği Uluslarüstü Bir Sistemin Tarihsel, Teorik, Kurumsal, Jeopolitik Analizi Ve Bir Sistemin Sürecinde TÜRKİYE İle İlişkiler ALFA YAYINLARI , 2002.
Kamil, Günel Coğrafyanın siyasal gücü 1994 İ.Ü edebiyat fak. yay
Robert Olson, Türkiye-İran İlişkileri 1979-2004: Devrim, İdeoloji, Savaş, Darbeler ve Jeopolitik, BABİL YAYINCILIK-ANKARA, 2005.
yves lacoste ,2008, büyük oyunu anlamak, ntv yay.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarihi açıdan jeopolitik düşünce dönemler ve modeller ( Mekan, insan , zaman, imkan) Ders
2 Jeopolitik Kavramının Tanımlanması ve jeopolitiğin bilim olarak gelişmesi Ders
3 Jeopolitiğin Unsurları Ders
4 Jeopolitik Ekoller ve Jeopolitik Teoriler Ders
4 Jeopolitik Ekoller ve Jeopolitik Teoriler Ders
6 Devletlerin Jeopolitik Özellikleri ve Yönelimleri Ders
7 ARA İMTİHAN Ders
8 Ekonomik kaynaklar (Jeoekonomik) jeopolitik ilişkisi (büyük güçlerin politikaları) Ders
9 Türkiye’nin jeopolitiği ve siyasi seçenekleri (Kafkaslar, Ortadoğu, balkanlar vb) Ders
10 Türkiye’nin çevre ülkelerle ilişkileri (Bulgaristan, Yunanistan, Ermenistan ) Ders
11 Türkiye’nin çevre ülkelerle ilişkileri (Suriye, ırak, İran ) Ders
12 Türkiye’nin Avrupa Ülkelerine Yönelik Politikası Ders
13 Türkiye-Amerika İlişkileri Ders
14 Sonuç ve Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktalarının analizlerini yapar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Uluslararası sorunları jeopolitik teoriler ile açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel derslerde öğrendikleri bilgileri, uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını anlamada kullanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Coğrafyanın ülkelerin dış politikasına olan etkisini bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktalarının analizlerini yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Uluslararası sorunları jeopolitik teoriler ile açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Temel derslerde öğrendikleri bilgileri, uluslararası ilişkilerde gündeme gelen güncel olayları ve sonuçlarını anlamada kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Coğrafyanın ülkelerin dış politikasına olan etkisini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5