EN
  • Anasayfa
  • COĞ331 Suç Coğrafyası Çalışmaları (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ331 - Suç Coğrafyası Çalışmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Suç Coğrafyası Çalışmaları COĞ331 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ
Amaç

Suç coğrafyası, suç teorileri, suç mekan ilişkileri, suç coğrafyasında veri kaynakları, suç haritaları ve çalışmalarını inceleyip yapabilmek

Ders İçeriği

Suç kavramı, suç teorileri, suç-mekan ilişkileri, veri kaynakları, suç haritalarının yapımı ve analizi

Ders Kaynakları 2) İsmet Nezih Abanoz, ekonomik kriz, kapitalizm ve suç. Legal yay. 2012
1.Serkan Gölbaşı kentleşme ve suç, levha yay 2008, ist.
3. Ahmet polat, serdar kenan gül suçun ölçümü adalet yay 2010
4. osman dolu Suç teorileri seçkin yay 2011
5. idris güçlü halil akbaş Suç sosyolojisi
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 2 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 2 8
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 8 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 4 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 8 1 8
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Suç tanımı, suç coğrafya ilişkisi Tartışmalı Ders
2 Suç tasnifi
3 Suç teorileri (bireysel teoriler)
4 Suç teorileri (psikolojik, biyolojik teoriler)
5 Suç teorileri (Sosyolojik teoriler)
6 Suça neden olan faktörler (ekonomik yapı, şehirleşme, eğitim vb)
7 ARA İMTİHAN
8 Suç mekan ilişkisi ve etkileyen faktörler
9 Suç veri kaynakları ve değerlendirilmesi
10 Suç ve suç haritaları Gösterim
11 Suç haritaları ve harita tipleri
12 Suç haritalarının Analizleri 1 Sözlü
13 Suç haritalarının Analizleri 2 Sözlü
14 Genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır. Sözlü Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Suç harita tiplerini ve özelliklerin veri kaynaklarını bilir. Sözlü Sınav Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Suç kavramını tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Suç mekan kavramlarını analiz eder. Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar . Sunum / Seminer Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır. - - - - - - - - - - - - - -
Suç harita tiplerini ve özelliklerin veri kaynaklarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Suç kavramını tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Suç mekan kavramlarını analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar . - - - - - - - - - - - - - -