| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzaktan Algılama | COĞ333 | 5 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Uzaktan algılama ile ilgili temel kavramların öğretilmesi. | 
| Ders İçeriği | Temel kavramlar, uzaktan algılama sistemleri, uzaktan algılama uygulamaları. | 
| Ders Kaynakları | Elachi, C., 2006, Introduction to the physics and techniques of remote sensing, Wiley-Interscience. Mapinfo Professional Eğitim Kitabı, 2011, Başarsoft, İstanbul. Yomralıoğlu, T., 2005, Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Güven Kitap Yayın Dağıtım. İstanbul. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2023-2024 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 6 | 6 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 | 
| Final | Final | 2 | 1 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | Ders | 
| 2 | Uzaktan algılamanın geçmişi ve gelişimi | Ders | 
| 3 | Uzaktan algılamanın esasları | Ders | 
| 4 | Uzaktan algılama sistemleri | Ders | 
| 4 | Uzaktan algılama sistemleri | Ders | 
| 8 | Sensör sistemleri | Ders | 
| 7 | ARA Sınav | Ders | 
| 8 | Sensör sistemleri | Ders | 
| 9 | Uzaktan algılanan görüntü tipleri | Ders | 
| 10 | Uzaktan algılanan görüntü tipleri | Ders | 
| 11 | Uzaktan algılama uygulamaları | Ders | 
| 14 | Uzaktan algılama uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması | 
| 14 | Uzaktan algılama uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması | 
| 14 | Uzaktan algılama uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak analiz yapabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5; | 
| Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak analiz yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4,5 | 4 | 5 | 4,5 | 5 | 4,5 | 5 | 
