| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzaktan Algılama | COĞ333 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Uzaktan algılama ile ilgili temel kavramların öğretilmesi. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar, uzaktan algılama sistemleri, uzaktan algılama uygulamaları. |
| Ders Kaynakları |
Elachi, C., 2006, Introduction to the physics and techniques of remote sensing, Wiley-Interscience.
Mapinfo Professional Eğitim Kitabı, 2011, Başarsoft, İstanbul. Yomralıoğlu, T., 2005, Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Güven Kitap Yayın Dağıtım. İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | Ders |
| 2 | Uzaktan algılamanın geçmişi ve gelişimi | Ders |
| 3 | Uzaktan algılamanın esasları | Ders |
| 4 | Uzaktan algılama sistemleri | Ders |
| 4 | Uzaktan algılama sistemleri | Ders |
| 6 | Sensör sistemleri | Ders |
| 7 | ARA Sınav | Ders |
| 6 | Sensör sistemleri | Ders |
| 9 | Uzaktan algılanan görüntü tipleri | Ders |
| 10 | Uzaktan algılanan görüntü tipleri | Ders |
| 11 | Uzaktan algılama uygulamaları | Ders |
| 14 | Uzaktan algılama uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Uzaktan algılama uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Uzaktan algılama uygulamaları | Saha / Arazi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Uzaktan algılamanın coğrafyanın farklı alt dallarındaki (jeoloji, tarım, şehir planlama, afet yönetimi vb.) kullanımına örnekler verir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak analiz yapabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzaktan algılamanın coğrafyanın farklı alt dallarındaki (jeoloji, tarım, şehir planlama, afet yönetimi vb.) kullanımına örnekler verir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | ;
| Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ;
| Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak analiz yapabilir | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 2,67 | 3,33 | 3,33 | 3 | 3 | 2,67 | 3 | 2,33 | 3 | 2,33 | 3 | 3 |