| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Avrupa Coğrafyası | COĞ335 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zafer BAŞKAYA (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Avrupa kıtasının fiziki ve beşeri coğrafyası konusunda bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
Avrupa’nın fiziki coğrafya özellikleri ve bunların ekonomik etkileri ve tarihi sonuçları |
| Ders Kaynakları |
GÖZENÇ, S., 1978 ve 1980, Avrupa Ülkeler Coğrafyası I ve II, İst.anbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 102-104. İstanbul.
DARKOT, B., 1968, Avrupa Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 46. İstanbul ÖZEY, R., 2017, Avrupa Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 13 | 13 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Avrupa’nın coğrafi yeri ve sınırları | |
| 2 | Avrupa'nın jeolojik özellikleri | |
| 3 | Avrupa'nın jeomorfolojik birimleri | |
| 4 | Avrupa'nın iklimi | |
| 5 | Avrupa'nın toprak ve bitki örtüsü | |
| 6 | Avrupa'nın hidrografya özellikleri | |
| 8 | Avrupa'nın deniz ve kıyıları | |
| 9 | Avrupa'nın tarihi | |
| 10 | Avrupa'nın nüfus ve yerleşme özellikleri | |
| 11 | Avrupa'da tarım ve hayvancılık, balıkçılık, ormancılık | |
| 12 | Avrupa'da enerji kaynakları ve madenler | |
| 12 | Avrupa'da sanayi faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Gösterim |
| 13 | Avrupa'da ulaşım sistemleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders Gösterim |
| 14 | Avrupa'da ticaret, turizm ve iletişim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Avrupa kıtasının ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Avrupa kıtası hakkında coğrafi bir bakış açısı kazanır | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Avrupa ile diğer kıtalar arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Avrupa kıtasının fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Avrupa kıtasının beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa kıtasının ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Avrupa kıtası hakkında coğrafi bir bakış açısı kazanır | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Avrupa ile diğer kıtalar arasında karşılaştırma yapabilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ;
| Avrupa kıtasının fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Avrupa kıtasının beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 3,2 | 2,8 | 2,8 | 3,6 | 3,6 | 2 | 3,6 | 2,8 | 3,8 | 3 | 2,8 | 2,8 | 3,6 |