EN
  • Anasayfa
  • COĞ337 Jeoarkeolojiye Giriş (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ337 - Jeoarkeolojiye Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Jeoarkeolojiye Giriş COĞ337 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Levent UNCU
Ders Veren
Amaç

Coğrafyacılara, arkeolojik sorunların açıklanması için arkeologlarla ortak çalışmalar yapma imkanı sunmak

Ders İçeriği

Arkeoloji ve yer bilimlerine ait temel kavramlar, tarihlendirme yöntemleri ve çevresel rekonstrüksiyonlar yaptırma

Ders Kaynakları BROWN, A. G., 1997, Alluvial geoarchaeology, Floodplain archaeologya nd environmental change, Cambridge University Press, Cambridge .
RAPP, G. & HILL, C. R., 1998, Geoarchaeology, Earth-science approach to archaeological interpretation, Yale University Press.
FRENCH, C., 2002, Geoarchaeology in action, Studies in soil micromorpholog and landscape evolution, Routledge.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Jeoarkeolojinin tanımı ve tarihçesi
2 Arkeoloji ve yer bilimleri
3 Jeoarkeolojik çalışmalarda kullanılan araştırma teknikleri
4 Kayaçların sınıflandırması ve çevresel çalışmalarda kullanılması
5 Sedimanlar sedimantasyon süreçleri ve çevresel çalışmalarda kullanılması
6 Topraklar ve çevresel çalışmalarda kullanılması
7 ARA İMTİHAN
8 Toprak analizleri
9 Alansal analiz yöntemleri
10 Tarihlendirme yöntemleri I
11 Tarihlendirme yöntemleri II
12 Paleoçevresel rekonstrüksiyonlar I
13 Paleoçevresel rekonstrüksiyonlar II
14 Arkeolojik mineraloji
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimsel sorunlara interdisipliner bir yaklaşım sunar Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Yer bilimleri ve arkeolojiyi bağdaştırır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Coğrafya biliminin arkeolojik çalışmalara verdiği veriler nelerdir öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bilimsel sorunlara interdisipliner bir yaklaşım sunar - - - - - - - - - - - - - -
Yer bilimleri ve arkeolojiyi bağdaştırır - - - - - - - - - - - - - -
Coğrafya biliminin arkeolojik çalışmalara verdiği veriler nelerdir öğrenir - - - - - - - - - - - - - -