| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beşeri Coğrafya Araştırma Yöntemleri | COĞ349 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Beşeri coğrafya çalışmalarını yapmak için çeşitli yöntem ve teknikleri öğretmek |
| Ders İçeriği |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri Gözlem, Haritalama |
| Ders Kaynakları |
Creswell, T. (2013). Geographic Thought : A Critical Introduction. Chicester: John Wiley and Sons Ltd
Flowerder, R. Martin, D. (2004). Methods in Human Geography : A guide for students doing a research project. Taylor & Francis Ltd Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hay, I. (2016). Qualitative Research Methods in Human Geography. Canada: Oxford University Press. Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. ( 2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntemanaliz (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Özgen, N. (2019). Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler. Pegem Akademi. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın temelleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Nicel araştırmalar | Problem Çözme |
| 3 | Nicel araştırmalarda uygulamalı istatistiksel analizler | Beyin Fırtınası |
| 5 | Nitel araştırmalarda verilerin toplanması ve analizi | Beyin Fırtınası |
| 6 | Coğrafyada paradigmalar | Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | Kentsel araştırma yöntemleri | Grup Çalışması Laboratuar |
| 8 | Ara Sınav, Saha araştırma teknikleri | Vaka Çalışması Laboratuar |
| 9 | Bölgesel analizler | Gösterim |
| 10 | Turizm coğrafyası çalışmalarında örnek olay araştırması | Grup Çalışması |
| 11 | Kırsal arazi kullanımı ve planlaması | Vaka Çalışması Gösterim |
| 12 | Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları | Laboratuar |
| 13 | Nitel veri analizi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 14 | Araştırma raporunun hazırlanması ve etik | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Beşeri coğrafyada araştırma tasarlamayı öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Bilimsel paradigmaları tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nicel ve nitel veri analiz yöntemlerini öğrenir | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beşeri coğrafyada araştırma tasarlamayı öğrenir | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | ;
| Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini öğrenir | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | ;
| Bilimsel paradigmaları tanımlar | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | ;
| Nicel ve nitel veri analiz yöntemlerini öğrenir | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | ;
| Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 3 | 3,6 | 2,8 | 4,2 | 3,2 | 2,6 | 3 | 3,4 | 2,6 | 3 | 3,8 | 2,8 | 2,8 |