| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Yabancı Dil I | COĞ353 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mesleki bilgilerini yabancı dille desteklemek. |
| Ders İçeriği |
Fiziki ve beşeri coğrafya konularında metin çevirileri yapmak. |
| Ders Kaynakları |
İngilizce gramer kitapları
Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English [2] Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English [2] Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English [2] Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 45 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,76 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İngilizce cümle okuma ve anlama | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 4 | Mesleki konularda kısa ingilizce cümleler kurmak | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 7 | mesleki konularında parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | İngilizce Türkçe çeviri yapmak, gramer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Türkçe İngilizce çeviri yapmak | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
| 13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler İngilizce dilinde coğrafya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler İngilizce dilinde coğrafya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler İngilizce dilinde coğrafya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Öğrenciler İngilizce dilinde coğrafya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 5 | 4,75 | 4,75 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,75 |