Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel Dünya Coğrafyası | COĞ306 | 6 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösterim, Soru Cevap |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Amaç |
Bu derste kıtasal ölçekte dünya bölgelerini tanımlamak, fiziki ve beşeri özelliklerini açıklamak amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Temel tanımlar, Avrupa, Kuzey ve Orta Amerika, Güney Amerika, Asya, Afrika, Okyanusya kıtalarının genel fiziki ve beşeri özellik ve bölgelerinin tanıtılması |
Ders Kaynakları |
Atasoy, E. (2010). Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Ezgi Kitabevi
Güngördü, E. (2010). Devletler Coğrafyası (Siyasi, Fiziki, Beşeri ve Ekonomik Yönü ile). Ankara: Gazi Kitabevi Özçağlar, A., 2011, Bölge Kavramı ve Sitematiği (Basılmamış Ders Notu) Tunçdilek, N.(1987) Doğal Bölgeler. Elmas, G. (2001) Küreselleşme Sürecinde Bölgesel Dengesizlikler AB ve Türkiye. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Dinler, Z. (2014). Bölgesel İktisat. Ekin Kitabevi Yayınları Hobbs, JJ (2009). Dünya Bölgesel Coğrafyası. Kanada: Brooks-Cole. Koç, H., Aksoy, B. (2012). Coğrafya Eğitiminde Bölge Kavramı. Marmara Coğrafya Dergisi: 25-319-339. Timor, A.N. (2002). Güneydoğu Asya Özellikler, Ülkeler. İstanbul: Çantay Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve kaynaklar | Sözlü |
2 | Avrupa Bölgesi: Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
3 | Avrupa Bölgesi: Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler 1 | Gösterim Sözlü |
4 | Avrupa Bölgesi: Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler 2 | Gösterim Sözlü |
6 | Asya Bölgesi: Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
7 | Kuzey ve Orta Amerika Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
8 | Ara Sınav, Kuzey ve Orta Amerika Bölgesi Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
9 | Güney Amerika Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
10 | Güney Amerika Bölgesi Beşeri Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
11 | Afrika Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
13 | Okyanusya Bölgesi Fiziki Coğrafya Özellikleri ve Bölgeler | Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |