EN
  • Anasayfa
  • COĞ344 Tarihi Coğrafya (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
COĞ344 - Tarihi Coğrafya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarihi Coğrafya COĞ344 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Levent UNCU
Ders Veren
Amaç

Arkeoloji ve tarih gibi bilim dallarından elde edilen veriler ışığında geçmiş coğrafyalara interdisipliner bir bakış açısı kazandırmak

Ders İçeriği

Coğrafya ile tarih ve arkeoloji bilimleri arasında bağlantı kurmak

Ders Kaynakları R.A. BUTLIN - Historical Geography
O. GÜMÜŞÇÜ - Tarihi Coğrafya
Antik Çağ Türkiye Kentleri, E. Güney, İstanbul, 2000.
Antik Çağ Türkiye Tarihi Coğrafya Bölgeleri, E. Güney, İstanbul, 2000.
Anadolu’da Türk Aşiretleri, A. Refik. İstanbul 1989.
Anadolu Arkeolojisinin ABC’si, V. Sevin, İstanbul, 2000.
Osmanlı İmparatorluğunda Aşiretleri İskan Teşebbüsü, C. Orhonlu, İstanbul 1963.
Türkiye’deki Tarihsel Adlar. B. Umar. İstanbul 1993.
XVIII. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu’nun İskan Siyaseti. Y. Halaçoğlu, Ankara 1988.
Tarihi Coğrafya, O.Gümüşcü, İstanbul, 2006.
Leonard Guelke,On Rethinking Historical Geography, Area, Vol. 7, No. 2 (1975), pp. 135-138
Arif Müfid Mansel, Türkiye'nin Arkeoloji, Epigrafi ve Tarihi Coğrafyası İçin Bibliyografya, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1993
J. Fairgrieve and J. L. Myres; The Content of Historical Geography,The Geographical Teacher, Vol. 11, No. 1 (Spring, 1921: 40-43
Butlin, R. A. (1993). Historical Geography, Through the Gates of Space and Time. Edward Arnold, London.
Kevin J. Edwards and Peter Jones, The Methodology of Historical Geography, The Journal of Interdisciplinary History, Vol. 7, No. 1 (Summer, 1976: 187-189
Ramsay, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, İstanbul, 1961.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 4 16
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 4 16
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 4 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 112
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarihi coğrafyanın tanımı ve kavramsal çerçevesi
2 Tarihsel Coğrafya’nın tanımı ve içeriği
3 Tarihi coğrafyanın gelişimi
3 Tarihi coğrafyanın kaynakları
5 Dünyada Tarihsel coğrafya çalışmaları
6 Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası
8 Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası Üzerine Sunumlar
8 Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası Üzerine Sunumlar
9 Strabon ve diğer antik çağ yazarlarının eserlerinde Anadolu
10 Ticaret yolları, nehirler, göller, denizler ve kentler
11 Göç yolları, tarihin akışına yön veren coğrafi değişimler.
14 Seminer
14 Seminer
14 Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihi coğrafya konusunda interdisipliner bir bakış açısı kazanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal bilimlerin çeşitli branşlarına (arkeoloji, tarih gibi) ilgiyi arttırır Yazılı Sınav Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tarih ve coğrafya bilimleri arasında bağlantı kurar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tarihi coğrafya konusunda interdisipliner bir bakış açısı kazanır - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal bilimlerin çeşitli branşlarına (arkeoloji, tarih gibi) ilgiyi arttırır - - - - - - - - - - - - - -
Tarih ve coğrafya bilimleri arasında bağlantı kurar - - - - - - - - - - - - - -