| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kent Bilgi Sistemleri | COĞ310 | 6 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Bilgisayar Labaratuvarında yazılım uygulamaları | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Kent Bilgi Sistemleri teknolojilerinin tanımı, çalışma ve işleme prensiplerinin anlaşılması ve Kentsel alan kapsamını içeren konuların bilgisayar ortamında işlenmesi, analizi ve sonuçlarının haritalanmasının öğrenilmesi | 
| Ders İçeriği | Coğrafi Bilgi Sistemleri Giriş, Kent Bilgi Sistemleri ve Bileşenleri, Topoloji, İlişkisel Veri Tabanları, Ağ Analizleri | 
| Ders Kaynakları | Gürol BANGER, 2011. "Kent Bilgi Sistemlerinin Esasları" Nobel Yayınları Yomralıoğlu, T., 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Seçil Ofset. İstanbul. De By, R.A. and Huisman, O., 2009, Principles of Geographic Information Systems An introductory textbook, ITC, Netherlands. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | Ders | 
| 2 | Kent bilgi istemine giriş | Ders | 
| 3 | KBS’ye İlişkin Kavramlar | Ders | 
| 4 | Kentsel Bilgi ve Mekansal Veri | Ders | 
| 5 | KBS’nin Kullanım ve Uygulama Alanları | Ders | 
| 6 | KBS Verileri, Kaynakları ve Kalitesi | Ders | 
| 7 | KBS’de Mekansal Veri Analizleri | Ders | 
| 8 | Topoloji ve Topoloji Kuralları | Ders | 
| 9 | Veri Yönetimi | Ders | 
| 10 | Coğrafi Veri Tabanı İlişkisel Yapısı | Ders | 
| 11 | Ağ Analizleri (Yol Verisi Hazırlanması ve Özellikleri) | Ders | 
| 12 | Ağ Analiz Uygulamaları | Ders | 
| 13 | KBS’de Veri Görselleştirmesi | Ders | 
| 14 | KBS Örnek Çalışmalar | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Kent bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Kent bilgi sistemlerinin elemanlarını listeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Kent bilgi sistemlerinde karşılaşılan sorunları tartışır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Kent bilgi sistemlerinde kullanılan metotları açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| Kent bilgi sisteminin tanımını yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kent bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Kent bilgi sistemlerinin elemanlarını listeler | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5; | 
| Kent bilgi sistemlerinde karşılaşılan sorunları tartışır | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Kent bilgi sistemlerinde kullanılan metotları açıklar | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5; | 
| Kent bilgi sisteminin tanımını yapar | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4,4 | 5 | 
