Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Amerika Coğrafyası | COĞ340 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Berna Özşar, "15 Soruda AB ve AB Tek Sigorta Piyasası", TSRŞB Yayınları, 2006 Onur Acar, "Avrupa Birliği'nde Solvency II Projesi", TSRŞB Yayınları, 2008 TSEV ve TSRŞB Yayınları
Atasoy, E. (2010). Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Ezgi Kitabevi Güngördü, E. (2010). Devletler Coğrafyası (Siyasi, Fiziki, Beşeri ve Ekonomik Yönü ile). Ankara: Gazi Kitabevi Özçağlar, A., 2011, Bölge Kavramı ve Sitematiği (Basılmamış Ders Notu) Tunçdilek, N.(1987) Doğal Bölgeler. Elmas, G. (2001) Küreselleşme Sürecinde Bölgesel Dengesizlikler AB ve Türkiye. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Dinler, Z. (2014). Bölgesel İktisat. Ekin Kitabevi Yayınları Hobbs, JJ (2009). Dünya Bölgesel Coğrafyası. Kanada: Brooks-Cole. Koç, H., Aksoy, B. (2012). Coğrafya Eğitiminde Bölge Kavramı. Marmara Coğrafya Dergisi: 25-319-339. Timor, A.N. (2002). Güneydoğu Asya Özellikler, Ülkeler. İstanbul: Çantay Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada var olan bölgelerin çeşitlerini ve oluşturulma amaçlarını kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kıtaların kültürel ve siyasi özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel ve bölgesel örgütleri ve amaçlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kıtaların fiziki özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kıta ve okyanus kavramlarını, kıtaların ve okyanusların Dünya üzerindeki dağılımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |