Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fiziki Coğrafya Arazi Uygulamaları | COĞ328 | 6 | 1 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU Prof. Dr. Nurfeddin KAHRAMAN |
Amaç |
Fiziki coğrafyanın Türkiye ve Dünyadaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Fiziki coğrafyanın konusu, kapsamı, yöntemleri ve arazi uygulamaları |
Ders Kaynakları |
N. Özgen ve S. Karadoğan - Fiziki Coğrafya Araştırma Yöntemleri ve Teknikler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Metodolojik Prensipler ve Fiziki Coğrafyadaki Evrimi | |
2 | Başlangıçtan günümüze fiziki coğrafya | |
3 | Alüvyal jeomorfoloji, paleocoğrafya ve jeoarkeoloji araştırmaları | |
4 | Karst jeomorfolojisi araştırma yöntemleri | |
5 | Fiziki coğrafya arazi çalışmalarında örnekleme yöntemi | Ders |
6 | Kuvaterner araştırmalarında kullanılan radyometrik tarihlendirme yöntemleri | |
7 | Fiziki coğrafyada dentrokronoloji | Ders |
7 | Ara Sınav | |
9 | Tektonik Jeomorfoloji | |
10 | Klimatolojik araştırmalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Coğrafi olayların mekansal dağılımını açıklayabilecek. | |||
Coğrafi veri ve özelliklerini tanımlayabilecek. | |||
Fiziki coğrafya araştırma yöntemlerini öğrenebilecek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Coğrafi olayların mekansal dağılımını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi veri ve özelliklerini tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziki coğrafya araştırma yöntemlerini öğrenebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |