EN
  • Anasayfa
  • COĞ312 CBS ve Uzaktan Algılama Arazi Uygulamaları (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
COĞ312 - CBS ve Uzaktan Algılama Arazi Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
CBS ve Uzaktan Algılama Arazi Uygulamaları COĞ312 6 1 + 3 7,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Uzaktan Algılama ile ilgili temel kavramların öğretilmesinden sonra ENVI yazılımı aracılığıyla Görüntü İşlemeye yönelik uygulamalar yapılmaktadır.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı Uzaktan Algılama ile ilgili temel kavramları ve teknikleri öğretmektir.

Ders İçeriği

Uzaktan Algılama Nedir? Kullanım Alanları Nerelerdir? Uzaktan Algılamanın Tarihsel Gelişimi Uzaktan Algılama veri Kaynakları ve Değerlendirme hakkında Ön Bilgi Elektromanyetik Radyason, Elektromanyetik dalgalar ve Elektromanyetik spektrum nedir? Uzaktan Algılamada Sensör Sistemleri ve Algılama Çeşitleri Hava Fotoğraflarının Özellikleri Uydu Görüntülerinin Özellikleri Uzaktan Algılama Terimleri Sayısal veri Görüntülerinin Yapısı Spektral, Mekansal, Radyometrik ve Zamansal Çözümleme Sayısal Uydu Görüntüleri için Veri formatları Görüntü ön işleme Geometrik hatalar ve Yer Noktaları Uzaktan Algılama Yazılımları ve ENVI yazılımı

Ders Kaynakları Atay, H., Gezgin, H. (2016) Uzaktan Algılama Uygulamaları-I Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Avdan, U., Çömert, R., Deveci, H. S. (2016) Uzaktan Algılama Uygulamaları II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Sesören,A.1999. Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar,Mart Matbaacılık,İstanbul
Tatar,Y.,Tatar,O. 2006. Jeolojide Uzaktan Algılama,Cumhuriyat Üniv.Yay.No:102, Sivas
Çubukçu, K. M. (2015). Planlamada ve Coğrafyada Temel İstatistik ve Mekansal İstatistik. Ankara: Nobel Yayınevi
Lilesand,T.Kiefer,R.F.,Chipman,J. 2008.Remote Sensing and Image Interpretation,USA
Schowengert,R.A., 1997.Remote Sensing, Models and Methods for Image Processing, Academic Press,USA
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 12 1 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 6 90
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 181
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uzaktan algılamada temel kavramalar
2 Geometrik düzeltme fonksiyonları ve ortafo üretimi
3 Görüntü zenginleştirme yöntemleri
4 Görüntü mozaikleme ve düzeltme işlemleri
5 Kontrolsüz ve kontrollü sınıflandırma
6 Topografik analizler
7 Ara Sınav
8 Optik değişim algılama
9 Model üretme, harita çıktısı hazırlama
10 Landsat uydu görüntülerinin indirilmesi
11 Seminer sunumları
11 Seminer sunumları
11 Seminer sunumları
11 Seminer sunumları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uzaktan Algılama İle İlgili temel Kavramları Öğrenir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Uzaktan Algılama ile araziden topladığı verileri nasıl düzenleyeceğini öğrenir Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Uydu Görüntüsü Sınıflandırabilir Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Uzaktan Algılama İle İlgili temel Kavramları Öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Uzaktan Algılama ile araziden topladığı verileri nasıl düzenleyeceğini öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Uydu Görüntüsü Sınıflandırabilir - - - - - - - - - - - - - -