EN
  • Anasayfa
  • İŞL5009 Güncel Pazarlama Konuları (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5009 - Güncel Pazarlama Konuları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Güncel Pazarlama Konuları İŞL5009 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Eğitim, Sınıf İçi Tartışma, Vaka Analizi, Grup Projesi
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren
Amaç

Dersin ana amacı, pazarlama alanında yeni gelişen trendleri öğrencilerin tanımlayabilme ve açıklayabilme yetilerini geliştirmektir.

Ders İçeriği

Ders oturumları öğrencinin aktif katılımını gerektiren, haftalık belirlenmiş çalışma konuları hakkında etkileşimli ders anlatımlarını, öğrenilerin proje sunumlarını ve projeler hakkında sınıf içi tartışmaları içermektedir.

Ders Kaynakları Varinli, İnci (2012). 'Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar', 3. Baskı, Detay Yayıncılık
Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (2010). 'Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler', 2. Baskı, Detay Yayıncılık
Güncel Pazarlama Konularına ilişkin güncel makale ve akademik eserler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamaya ilişkin genel bilgiler ve kavramlar Ders
2 Pazarlama teorisi, eleştirel düşünce, pazarlamanın temel sorunları Ders
3 Pazarlama ekolleri, 21. yüzyılda pazarlama anlayışı
4 Postmodern pazarlama Ders
5 Deneyimsel pazarlama Ders
6 Tüketim kültürü, medyada propaganda ve manipülasyon, medya okuryazarlığı Ders
7 Değer pazarlaması, izinli pazarlama, ilişkisel pazarlama Ders
7 Değer pazarlaması, izinli pazarlama, ilişkisel pazarlama Ders
9 Dijital pazarlama-1 (İnternet ortamında pazarlama, veri tabanlı pazarlama) Ders
10 Dijital pazarlama-2 (mobil pazarlama), omni-channel ve bütünleşik pazarlama Ders
11 Sürdürülebilir pazarlama, yeşil pazarlama, pazarlamanın karanlık yüzü, sosyal pazarlama Ders
12 Nöropazarlama, retro pazarlama Ders
13 Pazarlamada diğer trendler: etkinlik pazarlaması, amaca yönelik pazarlama Ders
14 Pazarlamada diğer trendler: niş pazarlama, viral pazarlama Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Güncel pazarlama konularında bilgi sahibi olmak Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pazarlamanın geçmişi ile geleceği arasında köprü kurabilmek Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Güncel değişim ve gelişimlerin pazarlama üzerindeki etkilerini öğrenmek ve strateji geliştirmek Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ekonomi ve çevreye ilişkin kaynakları daha etkin kullanarak tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanabilirliğini arttırmak Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Güncel pazarlama konularında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - -
Pazarlamanın geçmişi ile geleceği arasında köprü kurabilmek - - - - - - - - - - - -
Güncel değişim ve gelişimlerin pazarlama üzerindeki etkilerini öğrenmek ve strateji geliştirmek - - - - - - - - - - - -
Ekonomi ve çevreye ilişkin kaynakları daha etkin kullanarak tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanabilirliğini arttırmak - - - - - - - - - - - -