Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | İŞL5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Tolga ALTINTAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU Doç. Dr. Gözde KOCA Prof. Dr. Meral EROL FİDAN Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ Prof. Dr. Rifat YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Amaç |
Öğrencinin özgün araştırma yapma yeteneğinin geliştirilmesi. |
Ders İçeriği |
Teorik çalışma, Nicel ve Nitel araştırma yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Internet kaynakları
Güncel makaleler Güncel raporlar Bilimsel dergi ve kitaplar Elektronik dergiler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 14 | 210 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 20 | 1 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 100 | 1 | 100 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 420 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 16,47 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
2 | Alanyazının taranması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
2 | Alanyazının taranması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
4 | Tez Önerisinin Geliştirilmesi | Seminer |
5 | Tez önerisinin savunulması | Seminer |
6 | Verilerin toplanması | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması |
6 | Verilerin toplanması | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Verilerin çözümlenmesi | Seminer |
8 | Verilerin çözümlenmesi | Seminer |
11 | Sonuçların yorumlanması | Seminer |
11 | Sonuçların yorumlanması | Seminer |
12 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması | Seminer |
12 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması | Seminer |
14 | Öz-değerlendirme | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sonuçları yorumlar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Genel değerlendirme yapar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Literatür taraması yapar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Veri toplama yöntemlerini öğrenir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Veri analizi yapar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sonuçları yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | ;
Genel değerlendirme yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | ;
Literatür taraması yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | ;
Veri toplama yöntemlerini öğrenir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | ;
Veri analizi yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,2 | 4,6 | 2 | 4,4 |