| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | İŞL5000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Tolga ALTINTAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU Doç. Dr. Gözde KOCA Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
| Amaç |
Öğrencinin özgün araştırma yapma yeteneğinin geliştirilmesi. |
| Ders İçeriği |
Teorik çalışma, Nicel ve Nitel araştırma yöntemleri. |
| Ders Kaynakları |
Internet kaynakları
Güncel makaleler Güncel raporlar Bilimsel dergi ve kitaplar Elektronik dergiler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 14 | 210 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 14 | 70 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 2 | 60 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 526 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,63 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
| 2 | Alanyazının taranması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
| 2 | Alanyazının taranması | Sınıf Dışı Çalışma Seminer |
| 4 | Tez Önerisinin Geliştirilmesi | Seminer |
| 5 | Tez önerisinin savunulması | Seminer |
| 6 | Verilerin toplanması | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması |
| 6 | Verilerin toplanması | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması |
| 8 | Verilerin çözümlenmesi | Seminer |
| 8 | Verilerin çözümlenmesi | Seminer |
| 11 | Sonuçların yorumlanması | Seminer |
| 11 | Sonuçların yorumlanması | Seminer |
| 12 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması | Seminer |
| 12 | Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması | Seminer |
| 14 | Öz-değerlendirme | Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Literatür taraması yapar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veri toplama yöntemlerini öğrenir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Veri analizi yapar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sonuçları yorumlar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Genel değerlendirme yapar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sonuçları yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | ;
| Genel değerlendirme yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | ;
| Literatür taraması yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | ;
| Veri toplama yöntemlerini öğrenir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | ;
| Veri analizi yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,2 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 4,2 | 4,6 | 2 | 4,4 |