| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yönetsel Karar Verme | İŞL5042 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders bağlamında yöneticilerin karar verme süreçlerinde, firmaların hayatta kalabilmelerini sağlayabilecek bazı öneriler gündeme getirilecektir. |
| Ders İçeriği |
Bazı yönetimsel problemlerin nitel ve nicel karar alma teknikleri yardımı ile ele alınması. |
| Ders Kaynakları |
AKIN, B. (1996); İşletmelerde İstatistiksel Proses Kontrol Teknikleri; İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi
CAN, H., GÜNEY, S. (2007); Genel İşletme; İstanbul: ARIKAN Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti. ÜNVER, Ö. ve ark. (1996); Uygulamalı İstatistik Yöntemler; Ankara: Siyasal Kitabevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Karar verme tanımı ve önemi | Ders |
| 2 | Karar türleri ve kararın özellikleri. | Ders |
| 3 | Karar alma sürecinde yöneticiler | Ders |
| 4 | Karar alma süreci | Ders |
| 5 | Almaşık karar alma yöntemlerinin geliştirilmesi | Ders |
| 5 | Almaşık karar alma yöntemlerinin geliştirilmesi | Ders |
| 7 | Yönetim tekniklerinin özellikleri | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | Karar-alma ve problem çözme yöntemleri | Ders |
| 10 | Problemin etkisinin belirlenmesi için yöntemler | Ders |
| 11 | Sebep sonuç analizi | Ders |
| 12 | En uygun çözümün belirlenmesi | Ders |
| 13 | Mantıksal çerçevenin hazırlanması ve açıklanması | Ders |
| 14 | İş yaşamı örneklerinin betimlenmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler Problemleri açık bir şekilde analiz edebilme yeteneğini edinirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler Veriyi açıklama yeteneğini edinirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler Geçmiş deneyimlerden öğrenebilme yeteneğini edinirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler Günlük yaşamdaki karar alma sürecinin pratik yönlerini öğrenirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler Yönetsel karar vermenin mantıksal çerçevesini öğrenirler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler Problemleri açık bir şekilde analiz edebilme yeteneğini edinirler. | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | ;
| Öğrenciler Veriyi açıklama yeteneğini edinirler. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ;
| Öğrenciler Geçmiş deneyimlerden öğrenebilme yeteneğini edinirler. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | ;
| Öğrenciler Günlük yaşamdaki karar alma sürecinin pratik yönlerini öğrenirler. | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | ;
| Öğrenciler Yönetsel karar vermenin mantıksal çerçevesini öğrenirler. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 4 | 4,6 | 4,6 | 3,2 | 3,6 | 3,6 | 3,4 | 3,8 | 3,6 | 1,6 | 3,6 |