| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri | COĞ5001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ders beşeri ve iktisadi coğrafya alanında çalışmalar yapacak öğrencilere araştırma yöntem ve metotlarını kavratmak ve çalışmalarında öğrencilere kolaylık sağlaması için tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin, bir çalışma yaparken; uygun araştırma yöntemlerini kullanma, hipotez geliştirme, veri toplama, verilerin değerlendirilmesi ve analiz edilmesi işlemlerini kavramaları hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Beşeri coğrafya araştırmalarında uygun araştırma yöntemlerini kullanma, hipotez geliştirme, veri toplama, verilerin değerlendirilmesi ve analiz edilmesi |
| Ders Kaynakları |
Creswell, T. (2013). Geographic Thought : A Critical Introduction. Chicester: John Wiley and Sons Ltd
Flowerder, R. Martin, D. (2004). Methods in Human Geography : A guide for students doing a research project. Taylor & Francis Ltd Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hay, I. (2016). Qualitative Research Methods in Human Geography. Canada: Oxford University Press. Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. ( 2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntemanaliz (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Creswell, T. (2013). Geographic Thought : A Critical Introduction. Chicester: John Wiley and Sons Ltd Flowerder, R. Martin, D. (2004). Methods in Human Geography : A guide for students doing a research project. Taylor & Francis Ltd Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hay, I. (2016). Qualitative Research Methods in Human Geography. Canada: Oxford University Press. Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. ( 2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntemanaliz (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 14 | 56 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 10 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel yöntem ve bilim felsefesi | Tartışmalı Ders Ders |
| 2 | Coğrafyada paradigmalar | Ders |
| 3 | Bilimsel araştırma süreci ve araştırma sorununun belirlenmesi | Ders |
| 4 | Araştırmanın kavramsal çerçevesi: kuram, model, hipotez | Ders |
| 5 | Araştırma tasarımı: desen ve yöntemlerin sınıflandırılması | Ders |
| 6 | Araştırma evreni ve örnekleme | Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | Konu tekrarı, ARA İMTİHAN | Grup Çalışması Laboratuar |
| 8 | Veri toplama teknikleri | Vaka Çalışması Laboratuar |
| 9 | Temel istatistiki ölçüler ve analiz türleri | Laboratuar |
| 10 | Nicel veri analizi- I: Hipotez testleri | Grup Çalışması |
| 11 | Nicel veri analizi- II: Korelasyon ve regresyon analizleri | Vaka Çalışması Gösterim |
| 12 | Nitel araştırma desenleri | Laboratuar |
| 13 | Nitel veri analizi | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 14 | Araştırma raporunun hazırlanması ve etik | Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Beşeri coğrafyada araştırma tasarlamayı öğrenir | |||
| Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini öğrenir | |||
| Bilimsel paradigmaları tanımlar | |||
| Nicel ve nitel veri analiz yöntemlerini öğrenir | |||
| Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beşeri coğrafyada araştırma tasarlamayı öğrenir | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Bilimsel paradigmaları tanımlar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Nicel ve nitel veri analiz yöntemlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,8 | 4,8 | 5 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,8 | 5 | 5 | 4,8 |