| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bölgesel Coğrafya Araştırma Yöntemleri | COĞ5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bur derste bölgesel coğrafya alanında çalışmalar yapacak öğrencilere araştırma yöntem ve metotlarını kavratmak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste bilimsel araştırma yöntemleri bölgesel coğrafya perspektifinde değerlendirilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntemanaliz (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. ( 2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı (Syllabus) | Sözlü |
| 2 | Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi | Sözlü |
| 3 | Coğrafi düşüncenin değişimi ve paradigmalar | Sözlü |
| 4 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalını Belirlemek | Sözlü |
| 5 | Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması | Sözlü |
| 6 | Araştırma evreni ve örnekleme yöntemleri | Sözlü |
| 7 | Araştırma evreninin hesaplanması | Sözlü |
| 8 | Veri toplama teknikleri | Sözlü |
| 9 | Parametrik hipotez testleri | |
| 10 | Parametrik olmayan hipotez testleri | |
| 11 | Korelasyon ve Regresyon analizleri | Laboratuar Sözlü |
| 12 | Nitel veri analiz teknikleri 1 | Laboratuar Sözlü |
| 13 | Nitel veri analiz teknikleri 2 | Laboratuar Sözlü |
| 14 | Bilimsel yazım ve raporlama | Laboratuar Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Bilimsel veri toplama tekniklerini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Bilimsel veri değerlendirme sürecini bilir | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Bölgesel coğrafyada bilimsel araştırma tasarımı yapar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Bilimsel verileri nasıl raporlayacağını bilir | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |