| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fiziksel Klimatoloji | COĞ5011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Atmosfer ve iklimin temel özelliklerini, iklim sistemini kontrol eden mekanizmaları, genel atmosfer dolaşım sistemini, geçmiş ve gelecekteki iklim değişkenliğini tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
İklimi kontrol eden elemanlar, iklim sistemi, güneş ve yer radyasyonu, atmosferde sıcaklık, rüzgarlar ve basınç alanları, genel atmosfer dolaşımı. |
| Ders Kaynakları |
Türkeş M. 2010. Klimatoloji ve Meteoroloji. Birinci Baskı, Kriter Yayınevi
Erlat E. 2009. İklim Sistemi ve İklim Değişmeleri. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 155, İzmir Erol O. 1999. Genel Klimatoloji (Genişletilmiş 5. Basım). Çantay Kitabevi, İstanbul |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klimatolojinin konusu ve amacı, hava durumu ve iklim | Tartışmalı Ders |
| 2 | Atmosfer bileşimi | Tartışmalı Ders |
| 3 | İklim sisteminin kontrol mekanizmaları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Güneş radyasyonu ve Yeryüzünün enerji bilançosu | Tartışmalı Ders |
| 5 | Hava sıcaklığı, sıcaklığın yatay dağılışı | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sıcaklık terselmesi, atmosferde adyabatik süreçler | Tartışmalı Ders |
| 7 | Hava basıncı ve basıncın yeryüzünde dağılışı | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav + El Nino Güney Salınımı (ENSO) | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kuzey Atlantik Salınımı (NAO) | Tartışmalı Ders |
| 10 | Okyanus akıntıları, Muson etkileri | Tartışmalı Ders |
| 11 | Hidrolojik döngü ve kuraklık endeksleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Geçmiş iklim değişikliği | Tartışmalı Ders |
| 13 | Sera gazı, kentsel ısı adası, atmosferik kirlilik | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel dolaşım modelleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Atmosferin yapısı ve bileşimi ile evrimini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Küresel ölçekte iklim elemanlarının dağılışını kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Doğal çevrede işleyen süreçlerde iklimin önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |