| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kartografik Tasarım | COĞ5015 | 1 + 2 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, haritaların coğrafya araştırmalarında önemini kavratmak, harita çeşitlerini ve onlardan yararlanma yollarını tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar, harita çiziminde veri temini, harita türlerinin incelenmesi ve çizim uygulamaları. |
| Ders Kaynakları |
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konuya giriş ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kartoğrafyanın gelişimi: Eskiçağ ve Ortaçağda | Tartışmalı Ders |
| 3 | Yeniçağda Kartoğrafya, Kartoğrafya da reform | Tartışmalı Ders |
| 4 | Ölçek ve ölçek çeşitleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Ölçeklerle ilgili uygulama çalışmaları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Haritalarda büyültme ve küçültme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Harita üzerinde mesafe ölçülmesi ve uygulama | Tartışmalı Ders |
| 9 | Alan ölçmeleri ve alan hesapları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Haritaları oluşturan unsurlar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Haritaların önemi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Harita çeşitleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Haritalarda yeryüzü şekillerini gösterme yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | |||
| Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | |||
| Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |