| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kıyı Alanlarının Coğrafi Potansiyeli | COĞ5017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Coğrafyacılara deniz ve kıyı kavramı ve buraların potansiyeline dair yeni bir bakış açısı kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Dünya ve Türkiye’den örneklerle, deniz çanakları ve kıyı alanlarının jeomorfolojik özellikleri ele alınacaktır. |
| Ders Kaynakları |
İ. ATALAY - Denizaltı Jeolojisi ve Jeomorfolojisi
D. KELLETAT - Physische Geographie der Meere und Küsten E. BIRD - Coastal Geomorphology |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Deniz ve kıyının tanımı ve kavramsal çerçeve | |
| 2 | Deniz ve kıyı konusundaki çalışmalara interdisipliner bir bakış | |
| 3 | Deniz ve kıyıların önemi | |
| 4 | Deniz çanaklarının oluşumu | |
| 5 | Deniz çanaklarının jeomorfolojik özellikleri | |
| 6 | Dalga ve akıntılar | |
| 7 | ARA İMTİHAN | |
| 8 | Geçiş bölgesi olarak kıyı kuşağı | |
| 9 | Kıyılardaki hakim jeomorfolojik süreçler | |
| 10 | Kıyıların sınıflandırılması | |
| 11 | Kıyılardaki aşınım şekilleri | |
| 12 | Kıyılardaki birikim şekilleri | |
| 13 | Dünya kıyıları | |
| 14 | Türkiye kıyıları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deniz ve kıyı jeomorfolojisi konusunda kavram ve terimlerini bilir | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Deniz ve kıyı kavramlarına interdisipliner bir bakış açısı kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kıyı jeomorfolojisindeki yeni çalışma yöntemleri hakkında fikir edinir | Sunum / Seminer | Seminer Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |