| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kuaterner Jeomorfolojisi | COĞ5019 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU |
| Amaç |
Yeryüzünün bugünkü görünümünü kazandığı son jeolojik devir olan Kuvaterner hakkında bilgi sahibi olma |
| Ders İçeriği |
Knowledge about the Quaternary which won the last geological age |
| Ders Kaynakları |
N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi
ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kuvaterner’in tanımı ve konusu | |
| 2 | Kuvaterner biliminin gelişim aşamaları | |
| 3 | Kuvaterner ile ilgili çalışma konuları | |
| 4 | Kuvaterner’deki iklim değişmeleri | |
| 5 | Pleistosen sırasındaki buzullaşmalar ve Milankovitch teorisi | |
| 6 | Denizel izotop dönemleri | |
| 7 | ARA İMTİHAN | |
| 8 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler I | |
| 9 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler II | |
| 10 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler III | |
| 11 | Pleistosen’den Holosen’e geçiş | |
| 12 | Holosen döneminin genel özellikleri ve alt bölümleri | |
| 13 | Dünya’nın Kuvaterner sırasındaki coğrafyası | |
| 14 | Türkiye’de Kuvaterner döneminin izleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |