| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kültür – Ekoloji İlişkisi | COĞ5020 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste kültür ile onun doğal çevresi arasındaki çok yönlü etkileşim ve ilişkinin doğal ve beşeri faktörlerle ilişkisinin açıklanması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kültür ve doğal çevre arasındaki ilişki İnsanın kültürü üretim süreci |
| Ders Kaynakları |
Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi.
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay. Arı, Y. (2003). Manyas Gölü'nün kültürel ekolojisi: Tarihi süreçte adaptasyon ve değişim. Türk Coğrafya Dergisi, 40, 75-97. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 224 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,78 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı, Kaynaklar | Sözlü |
| 2 | Kültür Kavramı | Sözlü |
| 3 | Ekoloji Kavramı | Sözlü |
| 4 | Kültür ve ekoloji ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | Kültürel ekolojinin temelleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | İnsan biyolojik ekolojisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Kültürel ekolojiye genel bakış | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Ara Sınav, Avcılık ve toplayıcılık | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Gıda üretiminin kökeni | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 10 | Bahçecilik | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Pastoralizm | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Geleneksel ekolojik bilgi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ekolojinin temellerini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Avcılık ve toplayıcılık ve kültür ilişkisini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Gıda üretimi ve kültür ilişkisini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Pastoralizm ve kültür ilişkisini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kültür ve çevre etkileşimini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekolojinin temellerini bilir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Avcılık ve toplayıcılık ve kültür ilişkisini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Gıda üretimi ve kültür ilişkisini açıklar | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Pastoralizm ve kültür ilişkisini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Kültür ve çevre etkileşimini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 4,8 | 4,6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,6 | 4,8 | 5 | 5 |