Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Suç Coğrafyası Araştırmaları | COĞ5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Amaç |
Suç coğrafyası, suç teorileri, suç mekan ilişkileri, suç coğrafyasında veri kaynakları, suç haritaları ve çalışmalarını inceleyip yapabilmek |
Ders İçeriği |
Suç kavramı, suç teorileri, suç-mekan ilişkileri, veri kaynakları, suç haritalarının yapımı ve analizi |
Ders Kaynakları |
2) İsmet Nezih Abanoz, ekonomik kriz, kapitalizm ve suç. Legal yay. 2012
1.Serkan Gölbaşı kentleşme ve suç, levha yay 2008, ist. 3. Ahmet polat, serdar kenan gül suçun ölçümü adalet yay 2010 4. osman dolu Suç teorileri seçkin yay 2011 5. idris güçlü halil akbaş Suç sosyolojisi Mehmet kul suç korkusu,, yeniyüzyıl matb. 2013 ist alpaslan Aliağaoğlu, Balıkesir şehrinde suçlar,2007, detay yay Tülin Günşen İçli Türkiye'de Suçlular, 1993 atatürk Kültür dil tarih yüksek kurumu yaynını Sevil Sargın, Kadir Temurçin, Türkiyenin Suç Coğrafyası, 2011 polis akademisi yayınları ANKARA Zahir Kızmaz, Rıfat Bilgin, Hırsızlık Suçlar, Nedenler ve Dinamikler , 2012, polis akademisi yayınları ANKARA |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır. | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
arazi kullanımı suç tipi farklılığını analiz eder | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Suç kavramını tanımlar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Suç mekan kavramlarını analiz eder. | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar . | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
arazi kullanımı suç tipi farklılığını analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç kavramını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç mekan kavramlarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar . | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |