| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Küresel Politik İktisat | İKT5017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
| Amaç |
Bu ders küresel ekonomi ve siyaset arasındaki dinamik etkileşimi anlamaya yönelik ana teorik yaklaşımlar ve onların küresel ekonomideki güncel uygulamalarına odaklanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, gerek devletler bazında gerekse uluslararası düzeyde siyaset ve ekonomi arasındaki ilişkinin farklı kuramsal perspektiflerden incelenmesi oluşturur. |
| Ders Kaynakları |
David N. Balaam ve Bradford Dillman (2015), Uluslararası Ekonomi Politiğe Giriş, Adres Yayınları.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 40 | 1 | 40 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 45 | 1 | 45 |
| Final | Final | 50 | 1 | 50 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Uluslararası Ekonomi Politik Nedir? | Ders |
| 3 | Ana Akım Yaklaşımlar: Merkantilizm | Ders |
| 4 | Ana Akım Yaklaşımlar: Liberalizm | Ders |
| 5 | Uluslararası Politik Ekonomi üzerine Eleştirel Yaklaşımlar | Ders |
| 6 | Küresel Ekonomik Yapılar (Ticaret ve Üretim) | Ders |
| 7 | Uluslararası Parasal ve Mali Yapı | Ders |
| 8 | Küreselleşme, Yoksulluk ve Eşitsizlik | Ders |
| 9 | Göçün ve Çevresel Bozulmanın Ekonomi Politikası | Ders |
| 10 | Ekonomik Kalkınma ve Küresel Düzeyde Yakınsama mümkün mü? | Ders |
| 11 | II.Dünya Savaşından Sonra Dünya Ekonomisi ve Krizler | Ders |
| 12 | Küresel Kapitalizmin Tarihsel Kökenleri | Ders |
| 13 | 2008 Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme: COVID-19 ve Dünya Ekonomisi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Uluslarası Politik Ekonominin en temel üç kuramını diğer eleştirel alternatif yaklaşımlarla birlikte karşılaştıracaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kalkınma ve azgelişmişlik konusuna ilişkin farklı yaklaşımları irdeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Küresel üretim, ticaret ve finans sisteminin temel unsurlarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Ekonomik krizlerin ortaya çıkış dinamiklerini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uluslarası Politik Ekonominin en temel üç kuramını diğer eleştirel alternatif yaklaşımlarla birlikte karşılaştıracaktır | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Kalkınma ve azgelişmişlik konusuna ilişkin farklı yaklaşımları irdeler | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
| Küresel üretim, ticaret ve finans sisteminin temel unsurlarını açıklar. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
| Ekonomik krizlerin ortaya çıkış dinamiklerini kavrar. | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 3,5 | 3,75 | 3,5 | 3,75 | 3,5 | 3,75 | 3,5 | 3,75 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 3,75 |