Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro İktisat II | İKT5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders ve anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Amaç |
Makro ekonomik temel kavramları ve makro ekonomik modelleri incelemektir.Öğrencilerin iktisadi analiz yeteneği kazanmaları, iktisadi verileri yorumlayabilmeni, makro iktisat analiz tekniklerini güncel iktisadi sorunlara uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders makro iktisat I dersinin devamı niteliğinde olup; AD-AS Modeli, iktisat okulları, para ve maliye politikası, konjonktürel dalgalanmalar, işsizlik ve enflasyon, Bütçe açıkları ve hükümet borçları, büyüme modelleri, Taylor-Romer modeli gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Abel Andrew b., Bernanke Ben S., Macroeconomics, 2005
Ünsal Erdal M. Makro İktisat, 2011 Robert J. Gordon, Macroeconomics, 2009 Yıldırım K. vd. Makro Ekonomi, 2017 Frederic S. Mishkin, Macroeconomics, 2012 Eren Ercan, Makro İktisat, 2001 Stephen D. Williamson, Macroeconomics, 2011 Krugman, P., Wells R., Macroeconomics, 2006 Michael Parkin, Macroeconomics, 2012 Richard T. Froyen, Macroeconomics Thories and Policies, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Açık Ekonomi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | IS- LM -BP Modeli I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | IS- LM -BP Modeli II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Açık Ekonomide Toplam Talep -Toplam Arz Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Makro Ekonominin Mikro Temelleri: Tüketim | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Makro Ekonominin Mikro Temelleri: Yatırım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Makro Ekonominin Mikro Temelleri: Para Talebi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Makro Ekonominin Mikro Temelleri: Para arzı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Para Politikası I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Para Politikası II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Bütçe Açıkları ve Hükümet Borçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Büyüme Modelleri I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Büyüme Modelleri II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Büyüme Modelleri III | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makro iktisadi teoriler ve modeller arasında karşılaştırmalar yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Matematiksel iktisadi modelleri kavrar ve oluşturur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Makro iktisadi kavramları, teorileri ve politikaları açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İktisadi sorunları analiz edebilir ve politika önerileri sunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Makro iktisadi gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro iktisadi teoriler ve modeller arasında karşılaştırmalar yapar. | 4 | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 2 | 2 | - | 2 | 1 | - | - | - | ;
Matematiksel iktisadi modelleri kavrar ve oluşturur. | 3 | 2 | 2 | - | 2 | 3 | 2 | - | 1 | 2 | 1 | - | - | - | ;
Makro iktisadi kavramları, teorileri ve politikaları açıklar. | 4 | 3 | 2 | - | 1 | 3 | 2 | - | - | 1 | 1 | - | - | - | ;
İktisadi sorunları analiz edebilir ve politika önerileri sunabilir. | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 2 | - | 1 | 2 | 1 | 1 | - | - | ;
Makro iktisadi gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | - | 3 | 2 | 1 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 2,6 | 2,2 | 0,8 | 1,6 | 3 | 2 | 0,4 | 1 | 1,8 | 1 | 0,2 | - | - |