EN
  • Anasayfa
  • İKT5000 Tez Çalışması (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması İKT5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM
Ders Veren Doç. Dr. Hüseyin TEZER Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK Prof. Dr. Aykut EKİNCİ Prof. Dr. Cüneyt KOYUNCU Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM Doç. Dr. Muhammed BENLİ Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN Prof. Dr. Jülide YALÇINKAYA KOYUNCU Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK Doç. Dr. Eda ÖZEN Doç. Dr. Resül YAZICI
Amaç

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Ders Kaynakları Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
25
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
25
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 10 14 140
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 14 84
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 4 14 56
Toplam İş Yükü (Saat) 518
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı ve kapsamı Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
2 Araştırma Teknikleri Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
3 Tez Yazım Formatları (MLA -APA) Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. 5 3 3 5 4 3 3 3 2 3 2 2 1 2
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. 4 3 3 4 3 3 3 3 3 3 2 2 1 1
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. 5 4 3 3 4 3 3 3 3 3 2 2 1 1
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. 4 4 3 2 3 3 3 3 3 2 2 2 1 1
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. 4 3 2 3 3 2 3 2 3 2 1 1 1 1
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. 4 4 4 5 4 3 3 3 3 3 2 2 1 2