| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modern Türkiye'de Siyasal İdelojiler | KMY5007 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, modernleşme karşısında Türk düşünürlerinin yeni değerleri ve kurumları değerlendirme tarzını analiz etmektir. |
| Ders İçeriği |
Batıcılık, Kemalizm, Milliyetçilik, Türkçülük, Muhafazakarlık, İslamcılık, Liberalizm, Sosyalizm, Feminizm, Kürtçülük. |
| Ders Kaynakları |
Modern Türkiye'de Siyasi İdeolojiler, 9 Cilt, İletişim Yayınları
Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Batıcılık | |
| 3 | Kemalizm | |
| 4 | Milliyetçilik | |
| 5 | Türkçülük | |
| 6 | Ödev Hazırlama Çalıştayı | |
| 7 | Muhafazakarlık | |
| 8 | İslamcılık | |
| 9 | Liberalizm | |
| 10 | Sosyalizm | |
| 11 | Sosyal Demokrasi | |
| 12 | Feminizm | |
| 13 | Kürtçülük | |
| 14 | Sonuç |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye siyasetine dair günümüz siyasi tartışmalarına bir teorik arka plana sahip olarak katılabilecektir. | |||
| Osmanlı'da siyasi düşüncenin gelişimi ve örgütlenme sürecini inceleyebilir. | |||
| Osmanlı ve Türkiye düşünce tarihindeki farklı okulları karşılaştırır. | |||
| Türkiye'de siyasal düşüncenin temel akımları ve bu akımların önden gelen temsilcilerini, bunlar arasındaki süreklilik ve kopuş noktalarını tanımış olacaktır. | |||
| Türkiye'de siyasal düşüncenin kökenleri ve gelişimi ile Osmanlı'nın son dönemlerinden itibaren Türkiye'de hakim şekilde gündeme gelen Batılılaşma ve modernleşme çabaları arasındaki ilişkiyi kavramış olacaktır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye siyasetine dair günümüz siyasi tartışmalarına bir teorik arka plana sahip olarak katılabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Osmanlı'da siyasi düşüncenin gelişimi ve örgütlenme sürecini inceleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Osmanlı ve Türkiye düşünce tarihindeki farklı okulları karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye'de siyasal düşüncenin temel akımları ve bu akımların önden gelen temsilcilerini, bunlar arasındaki süreklilik ve kopuş noktalarını tanımış olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye'de siyasal düşüncenin kökenleri ve gelişimi ile Osmanlı'nın son dönemlerinden itibaren Türkiye'de hakim şekilde gündeme gelen Batılılaşma ve modernleşme çabaları arasındaki ilişkiyi kavramış olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |