| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modernleşme Kuramları ve Türk Modernleşmesi | KMY5008 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
| Amaç |
Öğrencileri, modernlik, modernliği var eden süreçler ve Batı dışı dünyanın modernleştirilmesi konularında genel bir perspektife sahip kılmak. |
| Ders İçeriği |
Modernlik ve Modernleşme |
| Ders Kaynakları |
Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları
Fahrettin Altun, Modernleşme Kuramı Peter Wagner, Modernliğin Sosyolojisi, Doruk Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 9 | 90 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 6 | 5 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Modernlik kavramı | |
| 2 | Modernliği var kılan süreçler | |
| 2 | Modernliği var kılan süreçler | |
| 4 | Modernliğin boyutları | |
| 5 | Modernliğin öngörüleri | |
| 6 | Batı dışı dünyanın modernleş(tiril)mesi | |
| 7 | Klasik Modernleşme Kuramı | |
| 7 | Klasik Modernleşme Kuramı | |
| 9 | Klasik Modernleşme Kuramının Eleştirisi | |
| 10 | Yeni Bir Modernleşme Kuramı Arayışı | |
| 11 | Klasik modernleşme kuramı açısından Türk modernleşmesi | |
| 12 | Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesi | |
| 14 | Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesinin karşılaştırılması | |
| 14 | Osmanlı ve Cumhuriyet Modernleşmesinin karşılaştırılması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sosyal bilimler alanına olan ilgi ve tecessüsü artırır. | |||
| Türk modernleşmesi üzerine eleştirel düşünme imkânı sağlar. | |||
| Batı dışı dünyadaki modernleşme süreçleri ve bu dünya için öngörülen kuramlar konusunda donanım sahibi kılar. | |||
| Modernlik, modernliği doğuran süreçler, modernliğin felsefi, siyasi, iktisadi, kültürel boyutları konusunda bilgi sahibi kılar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal bilimler alanına olan ilgi ve tecessüsü artırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Türk modernleşmesi üzerine eleştirel düşünme imkânı sağlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Batı dışı dünyadaki modernleşme süreçleri ve bu dünya için öngörülen kuramlar konusunda donanım sahibi kılar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Modernlik, modernliği doğuran süreçler, modernliğin felsefi, siyasi, iktisadi, kültürel boyutları konusunda bilgi sahibi kılar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,5 | 4,75 | 4,25 | 5 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 5 | 4,5 | 4,75 | 4,75 | 4,5 | 4,75 | 4,75 |