| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | KMY5900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
| Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
| Amaç |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma |
| Ders İçeriği |
Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
| Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Şener Büyüköztürk, Doç. Dr. Ebru Kılıç Çakmak, Yrd. Doç. Dr. Özcan Erkan Akgün, Doç. Dr. Şirin Karadeniz, Dr. Funda Demirel
Eylül 2020 / 28. Baskı / 350 Syf.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 8 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 6 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 5 | 30 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 6 | 5 | 30 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Proje hazırlamanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 1 | Proje hazırlamanın önemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Yapılmış tezler üzerine analizler | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecekti | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Akademik çalışma yapabileceklerdir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir; | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecekti | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Akademik çalışma yapabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | - |