| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tez Çalışması | EEM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Sinan TEMEL (Yıl: 2021 - 2022) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ (Yıl: 2021 - 2022) Prof. Dr. Arslan ÜNAL (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN (Yıl: 2021 - 2022) Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Yasemin ÖNAL (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT (Yıl: 2021 - 2022) Prof. Dr. Mehmet KURBAN (Yıl: 2021 - 2022) Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KURBAN Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Prof. Dr. Tolga YÜKSEL Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur TÜRKMEN Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
| Amaç |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
| Ders İçeriği |
Konu ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların değerlendirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Tez konusuyla ilgili makaleler, kitaplar
veri tabanları Akademik veri tabanları Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler Akademik veri tabanları Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 20 | 14 | 280 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 18 | 14 | 252 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 4 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 556 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 21,80 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 2 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Pratik | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 5 | Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması |
| 11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
| 10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması |
| 11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tez konusuyla ilgili literatüre hakim olmak | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| tezi konusunda alanıyla ilgili tüm biligilerle donanmak. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
| Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
| Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | Beyin Fırtınası Seminer Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez konusuyla ilgili literatüre hakim olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| tezi konusunda alanıyla ilgili tüm biligilerle donanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | 1 | - | - | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 3 | 3 | 3 | ;
| Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,17 | 2 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2 | 2,17 | 1,83 | 1,33 | 1,33 | 1,33 | 1,83 | 1,83 | 1,83 |