Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | EEM5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM Doç. Dr. Sinan TEMEL Dr. Öğr. Üyesi Yusuf ÇİLLİYÜZ Prof. Dr. Arslan ÜNAL Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT Prof. Dr. Mehmet KURBAN Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KURBAN Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Prof. Dr. Tolga YÜKSEL Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur TÜRKMEN Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
Amaç |
Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Konu ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Tez konusuyla ilgili makaleler, kitaplar
veri tabanları Akademik veri tabanları Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler Akademik veri tabanları Yüksek lisans teziyle ilgili kitaplar ve makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 14 | 210 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 20 | 14 | 280 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 4 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 514 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,16 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüksek lisans tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Pratik | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
4 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
5 | Tez konusu benzetim ve deney çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Tez konusu güncel benzetim ve deney çalışmalarının incelenmesi | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Tez konusu gerçekleme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Seminer Grup Çalışması |
11 | Tez konusu güncel gerçekleme ve deney çalışmalarının incelenmesi | Seminer Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusuyla ilgili literatüre hakim olmak | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
tezi konusunda alanıyla ilgili tüm biligilerle donanmak. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | Laboratuar Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | Beyin Fırtınası Seminer Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | Grup Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusuyla ilgili literatüre hakim olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
tezi konusunda alanıyla ilgili tüm biligilerle donanmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Tez konusuyla ilgili benzetimler yapabilmek | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tez konusuyla ilgili gerçeklemeler yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tez konusuyla ilgili deneyler yapabilmek | 1 | - | - | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | 3 | 3 | 3 | ;
Problem kapsamında analiz kabiliyeti kazanmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 2,17 | 2 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 | 2 | 2,17 | 1,83 | 1,33 | 1,33 | 1,33 | 1,83 | 1,83 | 1,83 |