EN
  • Anasayfa
  • TAR5003 Dinler Tarihi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5003 - Dinler Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinler Tarihi TAR5003 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze sözlü anlatım.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK
Ders Veren Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK
Amaç

Dünya üzerinde mevcut olan dinleri ve bu dinlerin tarihi serüvenlerini bilme. Antikçağın dini yapısını bilme. Geç Antikçağda ortaya çıkan dinleri tanıma. Bu dinler arasındaki etkileşimleri bilme.

Ders İçeriği

Antikçağ Dinleri. Geç antikçağ Dinleri. Ön Asya'da ortaya çıkan dinler. Mısır dinleri, antik Yunan ve Roma dinleri, Mezopotamya dinleri, Uzakdoğu dinleri, tek tanrıcı dinler.

Ders Kaynakları Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş
Felicien Challaye, Dinler Tarihi
Ali Şeriati, Dinler Tarihi
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bir bilim olarak Dinler Tarihi, Din ve Tarih İlişkisi Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Din ve tarih arasındaki ilişkiyi bilir ve bunu dinler tarihinden örnekler vererek açıklar Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Din ve tarih arasındaki ilişkiyi bilir ve bunu dinler tarihinden örnekler vererek açıklar - - - - - - - - - - - - - -