EN
  • Anasayfa
  • TAR5013 Ortaçağ Ticaret Tarihi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5013 - Ortaçağ Ticaret Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ortaçağ Ticaret Tarihi TAR5013 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Örgün
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR
Ders Veren Prof. Dr. Abdulhalik BAKIR
Amaç

Ortaçağ Ticaret Tarihi hakkında lisansüstü öğrencilerin bilgilerini artırmak ve konu hakkında perspektiflerini geliştirerek literatür bilgilerini pekiştirmek.

Ders İçeriği

Orta çağ ticaret tarihi perspektifinde teknolojinin teorik ve pratik yönlerine ilişkin şu sorular çerçevesinde yanıtlar aranacaktır: Ortaçağ Ticaret’ine etki eden coğrafik özellikler nelerdir? Ticaretin gelişimi ve yaygınlaşmasını hangi faktörler sağlamaktadır? Ticaret yolları nerelerden geçmektedir? İç ticaret ve dış ticaret süreçlerinde kullanılan mallar ve ürünler nelerdir? Nehir, kara ve deniz ticareti hangi yöntemlerle gerçekleştirilmektedir?

Ders Kaynakları “İslam Öncesi Dönemde Arabistan’ın Ticari Altyapısı”, Abdullah Alevi Hacî Hassan, Ortaçağ Tarih ve Medeniyetine Dair Çeviriler 1 içinde, çev. Abdulhalik Bakır, Bizim Büro Yayınevi.
Ticaretin Güzelliklerine İşaret”, Ebu’l- Fazl Ca’fer b. Ali ed- Dimeşkî, Ortaçağ Tarih ve Medeniyetine Dair Çeviriler 1 içinde, çev. Abdulhalik Bakır, Bizim Büro Yayınevi
“Kölelerin Satın Alınması ve Entrikalarla Satışa Sunulması İle İlgili Risale”, İbn. Butlân el Bağdadî, Ortaçağ Tarih ve Medeniyetine Dair Çeviriler 1 içinde, çev. Abdulhalik Bakır, Bizim Büro Yayınevi.
“Basra Körfezinde Eski Ticari Faaliyetler ve Bu Faaliyetlerin Medeniyete Tesirleri”, Rıda Cevat el-Hâşimî, Ortaçağ Tarih ve Medeniyetine Dair Çeviriler 1 içinde, çev. Abdulhalik Bakır, Bizim Büro Yayınevi.
“İslam Ortaçağı’nda Arap Ticaretinin Yükselişi”, Faysal Es-Samir, Ortaçağ Tarih ve Medeniyetine Dair Çeviriler 1 içinde, çev. Abdulhalik Bakır, Bizim Büro Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İslam Öncesi Dönemde Arabistan’ın Ticari Altyapısı Gösterim Tartışmalı Ders
2 Basra Çarşıları bir Ortaçağ İslam Şehrinde Ticari Örgütlenme ve Faaliyetleri Ders Gösterim
3 Hz. Ali Döneminde Ticari Hayat
4 İslam Ortaçağında Arap Ticaretinin Yükselişi Ders Gösterim
5 İslamın İlk Asrında Dünya Ticaretinin Canlanmasında Ummanın Rolü Sözlü Sunum Ders Gösterim Sözlü
6 İslam Ortaçağında Basra Körfezinin Tarihsel Kaynakları
7 Ara Sınav Ders
8 İbnu’l Mucavir’in Perspektifi Işığında Eyyubiler Döneminde Yemen’in Aden Şehrinde Ticari Hayat Ders Gösterim
9 Selçuklular Döneminde Ticari Hayat Ders Sözlü
10 Selçuklular Döneminde Ticari Hayat II Ders Gösterim
11 Beylikler Dönemi Öncesinde Karadeniz’de Uluslararası Ticaret Ders Tartışmalı Ders
12 Beylikler Dönemi Öncesinde Karadeniz’de Uluslararası Ticaret II Ders Gösterim
13 Beylikler Dönemi’nde Ticari Hayat Ders Sözlü
14 Beylikler ve Osmanlı İlk Dönemi’nde Ticari Hayat Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin orta çağ ticaret tarihi ve genel olarak sosyal tarihçilik yöntemlerini öğrenerek, disiplinlerarası çalışmalar yapmaya uygun araştırmacılar olmasına katkı yapmak. - - - - - - - - - - - - - -