EN
  • Anasayfa
  • TAR5020 Osmanlı Tarih Yazıcılığı I (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5020 - Osmanlı Tarih Yazıcılığı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı Tarih Yazıcılığı I TAR5020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cem GÖRÜR (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Cem GÖRÜR
Amaç

14. yüzyıldan 18. yüzyıla Osmanlı tarih yazarlarını ve eserlerini incelemek.

Ders İçeriği

Osmanlı tarih yazarları ve kaleme aldıkları eserler, kendi dönemleri ve gelişmeleri bağlamında incelenir.

Ders Kaynakları Erhan Afyoncu; Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi
Abdülkadir Özcan; Osmanlı'da Tarih Yazımı ve Kaynak Türleri
Vahdettin Engin, Ahmet Şimşek; Türkiye'de Tarih Yazımı
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
50
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 3 42
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 14 3 42
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 14 2 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 14 2 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 1 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve Tarih Yazımı Ders
2 Örnekler Üzerinden Tarih Yazımına Eleştirel Bakış Ders
3 Osmanlı Tarih Yazımının Başlaması Ders
4 Enveri, Yahşi Fakih ve Eserleri Tartışmalı Ders
6 Tarihi Takvimler ve Tevarihler Tartışmalı Ders
7 II. Murad Dönemi Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
8 Vize Sınavı Ders Sözlü
9 Fatih Dönemi Tarihçileri ve Eserleri-I Ders Tartışmalı Ders Sözlü
10 Fatih Dönemi Tarihçileri ve Eserleri-II Ders Tartışmalı Ders Sözlü
11 II. Bayezid Döneminde Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
12 Yavuz Sultan Selim Dönemi Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
13 I. Süleyman Dönemi Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
14 17. Yüzyılda Osmanlı Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
15 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders
16 Final Sınav Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Osmanlı tarih yazıcılığının 18. yüzyıla kadar geçirdiği safhaları bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı tarih yazımının ortaya çıkışını ve gelişim sürecini izah eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı tarih yazımında ön plana çıkan yazarları ve eserlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı tarih yazımındaki eserleri eleştirel bir gözle değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı kitabi kaynaklarını araştırmalarında kullanırken dikkat etmesi gereken hususları bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Osmanlı tarih yazıcılığının 18. yüzyıla kadar geçirdiği safhaları bilir. 4 5 5 5 5 4 5 4 4 4 5 4 4 4
Osmanlı tarih yazımının ortaya çıkışını ve gelişim sürecini izah eder. 4 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 5
Osmanlı tarih yazımında ön plana çıkan yazarları ve eserlerini bilir. 5 5 4 4 5 4 4 4 4 4 5 5 5 4
Osmanlı tarih yazımındaki eserleri eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 5 4 4 4 4 4 5 5 5 4 5 4 5 4
Osmanlı kitabi kaynaklarını araştırmalarında kullanırken dikkat etmesi gereken hususları bilir. 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4
Ortalama Değer 4,4 4,8 4,4 4,4 4,6 4,4 4,6 4,4 4,4 4,2 4,8 4,4 4,4 4,2